تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
کد خبر : 35496

بازی Immortals Fenyx Rising و ۱۰ نکته برای تازه واردها

بازی Immortals Fenyx Rising و ۱۰ نکته برای تازه واردها

بازی Immortals Fenyx Rising و ۱۰ نکته برای تازه واردهابازی Immortals Fenyx Rising – فناناپذیران: ظهور فنیکس اثر نقش آفرینی جدید شرکت یوبی‌ سافت است که شاید در ابتدا کمی سخت باشد.
بازی Immortals Fenyx Rising شما را در یک دنیای جادویی بزرگ قرار می‌دهد و در آغاز کار، کمی چالش برانگیز است. نکات زیر می‌توانند کار شما را کمی آسان‌تر کنند.
بازی ایمورتالز که توسط شرکت یوبی ‌سافت ساخته شده، یکی از آثار بزرگ سال گذشته میلادی است که چندان در مورد آن صحبت نشد. ایمورتالز البته یک اثر نقش آفرینی خالص نیست و بیشتر یک بازی اکشن ماجراجویی به حساب می‌آید. با این حال، قابلیت ارتقای مهارت‌ها و دیگر مکانیک‌های مرسوم عناوین نقش آفرینی نیز در آن دیده می‌شود. جذابیت اصلی بازی، جهان باز آن است که در آن می‌توانید ماموریت‌های مختلفی انجام دهید، به گشت و گذار بپردازید و با موجودات عجیب و غریبی رو به رو شوید.
راهنمای بازی Immortals Fenyx Rising برای تازه واردهااز انجام ماموریت‌های اصلی تا چالش‌های فرعی و جمع آوری منابع، چیزهای زیادی در این بازی وجود دارد که باید یاد بگیرید. وقتی بحث هیولاهای باستانی اساطیر یونان و..

بازی Immortals Fenyx Rising و ۱۰ نکته برای تازه واردها

بازی Immortals Fenyx Rising – فناناپذیران: ظهور فنیکس اثر نقش آفرینی جدید شرکت یوبی‌ سافت است که شاید در ابتدا کمی سخت باشد.

بازی Immortals Fenyx Rising شما را در یک دنیای جادویی بزرگ قرار می‌دهد و در آغاز کار، کمی چالش برانگیز است. نکات زیر می‌توانند کار شما را کمی آسان‌تر کنند.

بازی ایمورتالز که توسط شرکت یوبی ‌سافت ساخته شده، یکی از آثار بزرگ سال گذشته میلادی است که چندان در مورد آن صحبت نشد. ایمورتالز البته یک اثر نقش آفرینی خالص نیست و بیشتر یک بازی اکشن ماجراجویی به حساب می‌آید. با این حال، قابلیت ارتقای مهارت‌ها و دیگر مکانیک‌های مرسوم عناوین نقش آفرینی نیز در آن دیده می‌شود. جذابیت اصلی بازی، جهان باز آن است که در آن می‌توانید ماموریت‌های مختلفی انجام دهید، به گشت و گذار بپردازید و با موجودات عجیب و غریبی رو به رو شوید.

راهنمای بازی Immortals Fenyx Rising برای تازه واردها

از انجام ماموریت‌های اصلی تا چالش‌های فرعی و جمع آوری منابع، چیزهای زیادی در این بازی وجود دارد که باید یاد بگیرید. وقتی بحث هیولاهای باستانی اساطیر یونان وسط باشد، باید نکات مختلفی را رعایت کنید یا در ذهن داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

– اهمیت جا خالی دادن

بازی Immortals Fenyx Rising

در کنار اسلحه‌های هیجان انگیز، گزینه‌های دیگری هم برای مبارزه با دشمنان در اختیار دارید. از جمله مکانیک جا خالی دادن (Dodging) که از همان اوایل بازی در اختیار شما قرار می‌گیرد و نقش مهمی در مبارزات دارد. با این حال، با پیشرفت در بازی و دریافت قدرت‌های تازه، بسیاری از بازیکنان استفاده از این مکانیک را فراموش می‌کنند یا اهمیت چندانی به آن نمی‌دهند. در بعضی از بازی‌ها، این مکانیک فایده چندانی ندارد، چون شما نیازی به استفاده از آن ندارید و با کمترین آسیب می‌توانید دشمنان را یکی پس از دیگری نابود کنید (همانند اساسینز کرید ۲).

اما در بازی Immortals Fenyx Rising شرایط فرق می‌کند و جا خالی دادن در مقابل غول آخرها نه تنها الزامی است، بلکه حتی در مقابل دشمنان کوچکتر نیز نجات بخش است، خصوصا وقتی که بار سلامتی یا استقامت (استامینا) شخصیت شما پایین آمده و در خطر مرگ قرار گرفته‌اید. پس جا خالی دادن را فراموش نکنید.

– قارچ ها

بازی Immortals Fenyx Rising

در اوایل بازی مهم است که تنها به انجام ماموریت‌های داستانی پرداخته نشود و کمی از مسیر اصلی خارج شوید. البته اگر بیش از حد خارج شوید، وارد مبارزاتی می‌شوید که پیروزی در آن‌ها ممکن نیست اما اگر کمی در دنیای بازی به گشت و گذار بپردازید، منابع مهمی بدست می‌آورید. شاید آیتم‌های کمیاب پیدا نکنید اما همان آیتم‌های کوچک و در ظاهر بی‌ارزش می‌توانند در مواقع خاص نتیجه بخش باشند.

یکی از این آیتم‌ها، قارچ‌های آبی رنگ است که در اطراف شما به مقدار لازم وجود دارند. زمان‌هایی که بار استامینا شما بسیار پایین می‌آید، این قارچ‌ها نقش کلیدی پیدا می‌کنند و باید آن‌ها را همیشه به همراه داشته باشید.

– باز کردن نقاط مهم نقشه

بازی Immortals Fenyx Rising

در همان اوایل گشت و گذار، بازی به شما می‌گوید که از یک نقطه مرتفع بالا بروید و با منطقه پیش رو آشنا شوید. هنگامی که این کار را انجام دادید و آن بالا ایستادید، در دور دست‌ها یک علامت خواهید داد که در واقع نشان دهنده یک ماموریت داستانی است. به هر حال فنیکس یک قهرمان است و نمی‌تواند چنین اتفاقاتی را نادیده بگیرد اما قبل از اینکه به سوی آن منطقه بروید، توصیه می‌کنیم که برای دقایق بیشتری آن بالا باقی مانده و بقیه نقاط را هم اسکن کنید.

با اسکن کردن کامل یک منطقه، نقاط مختلفی بر روی نقشه ظاهر می‌شوند، همانند چالش‌ها، ماموریت‌های فرعی و غیره. در بازی چندین نقطه مرتفع وجود دارد که هر گاه با آن‌ها رو به رو شدید، توصیه می‌کنیم اسکن کردن را فراموش نکنید.

– شهد جادویی

بازی Immortals Fenyx Rising

بار استامینا شما در اوایل بازی بسیار کم است و به همین دلیل، بازیکنان علاقه زیادی به بالا رفتن از کوه‌ها و بلندی‌ها ندارند. اتفاقی که مشابه‌اش را در بازی زلدا (Breath of the Wild) دیده‌ایم و به یاد داریم که گاهی در آخرین لحظات، کمبود استامینا منجر به سقوط شخصیت می‌شد. اما بازی Immortals Fenyx Rising آن قدرها ناجوانمردانه طراحی نشده و هنگامی که چالش‌های صعود را انجام می‌دهید، در آن بالا، شهد جادویی (Ambrosia) پیدا می‌کنید که به وسیله آن می‌توان بار سلامتی را ارتقا داد.

بار سلامتی بازی شاید در ابتدا کافی به نظر برسد اما با پیشرفت در داستان، متوجه می‌شوید که ارتقای آن مهم است. شهد جادویی را به تدریج در دنیای بازی پیدا خواهید کرد اما انجام چالش‌ها می‌تواند شروع خوبی برای یافتن سریعا آن‌ها باشد. در رابطه با مشکل استامینا، همان طور که بالاتر هم اشاره داشتیم، باید با خودتان قارچ آبی ببرید.

– با احتیاط به گشت و گذار بپردازید

بازی Immortals Fenyx Rising

گشت و گذار در دنیای بازی Immortals Fenyx Rising هیجان انگیز است اما ماجراجویی‌های شما گاهی با مرگ، آزردگی خاطر و ناامیدی همراه می‌شود. جهان بازی (Golden Isle) با اینکه اوپن ورلد است اما آن قدری که انتظار دارید، باز نیست. چرا؟ چون اگر از نظر قدرت و تجهیزات به اندازه کافی پیشرفت نکرده باشید و وارد بعضی از مناطق شوید، اوضاع به شدت سخت می‌شود و در مقابل دشمنان بسیار قدرتمندی قرار می‌گیرید. این بدین معنا نیست که نباید چنین کاری را انجام دهید اما باید در گشت و گذارهای خود محتاط باشید و با کمی خلاقیت و حتی شانس، به راحتی می‌توانید در مناطق مختلف پیشروی کنید.

اگر چه بازی از سیستم لول آپ (Level) یا تجربه (XP) استفاده نمی‌کند اما به نظر می‌رسد که سازندگان دشمنان مناطق دورتر را قدرتمندتر طراحی کرده‌اند. این کار منطقی است، زیرا اگر مسیر داستانی را ادامه داده و شخصیت خود را به تدریج ارتقا دهید، هنگامی که به آن مناطق برسید، قدرت شما با آن دشمنان برابری خواهد کرد. در هر صورت، گشت و گذار را فراموش نکنید اما مواظب باشید زیرا خطر در کمین است!

– تلفیق حملات سبک و سنگین

بازی Immortals Fenyx Rising

در مبارزات، شما می‌توانید از دو نوع سلاح استفاده کنید: اسلحه‌های سبک و اسلحه‌های سنگین. سبک‌ها معمولا همان شمشیرها هستند و اسلحه‌های سنگین شامل تبر می‌شوند. شما در ابتدای بخش داستانی، فقط حملات سبک را یاد می‌گیرید و چند پازل نسبتا ساده هم حل می‌کنید. سپس استفاده از اسلحه‌های سنگین نیز به شما آموزش داده می‌شود. حملات سنگین، بار سرگیجه (Stun Bar) دشمنان را پر می‌کنند (همان بار آبی رنگ که در زیر بار سلامتی قرار گرفته)، در همین راستا استفاده از آن‌ها در مقابل دشمنان بزرگ‌تر مهم است.

هنگامی که توسط دشمنان کوچک‌تر محاصره شده‌اید، حملات سنگین آسیب مناسبی به آن‌ها می‌رساند اما نباید انتظار داشته باشید که همه آن‌ها با هم دچار سرگیجه شوند (منظور از سرگیجه، زمانی است که دشمن یک ضربه شدید خورده و توانایی مبارزه را برای چند ثانیه از دست می‌دهد، در آن لحظات می‌توانید او را از بین ببرید و توانایی دفاع از خود را ندارد).

اما توصیه ما این است که حملات سبک و سنگین خود را تلفیق کنید. برای مثال یک یا دو ضربه با سلاح سنگین به دشمنان بزنید تا آن‌ها کمی متوقف شوند، سپس با تغییر اسلحه، حملات سبک خود را بر روی آن‌ها پیاده سازی کنید. با این تاکتیک، نابودی دشمنان بسیار آسان‌تر خواهد شد.

– مخفی کاری

بازی Immortals Fenyx Rising

معمولا این بازی را با اساسینز کرید: اودیسه (Assassin’s Creed: Odyssey) مقایسه می‌کنند که احتمالا به خاطر محیط و بعضی از مکانیک‌های گیم پلی خاص آن است (همانند رفتن به نقاط مرتفع). اما شاید شباهت اصلی بازی Immortals Fenyx Rising با مجموعه اساسینز، قابلیت مخفی کاری باشد. فنیکس می‌تواند در میان چمن زارها مخفی شود یا حتی به صورت بی سر و صدا، یک حمله ناگهانی (Stealth Attack) بر روی دشمن ترتیب دهد.

بسته به اندازه دشمن، این حمله مخفیانه می‌تواند او را با یک ضربه بکشد یا حداقل بخش زیادی از بار سلامتی‌اش را از بین ببرد. با پیشرفت در داستان و افزایش قدرت شما (و البته سریع‌تر شدن ریتم بازی)، شاید بگویید که دیگر نیازی به استفاده از حملات مخفیانه نیست اما این کار همیشه ارزشش را خواهد داشت، می‌توانید امتحان کنید.

– یادگیری و استفاده کارآمد از مهارت‌ها

بازی Immortals Fenyx Rising

بعضی از بازیکنان، بخش‌های آموزشی (یا اطلاعات مهمی که به آن‌ها می‌شود) را سریعا رد می‌کنند. این کار معمولا به ضرر شما تمام می‌شود اما در رابطه با بازی Immortals Fenyx Rising این مسئله مهم‌تر است، زیرا تمامی مهارت‌ها و قابلیت‌های شخصیت اصلی در طول بازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابر این اگر به آن‌ها توجه نداشته باشید، ممکن است دچار مشکل شوید. خصوصا اگر چالش‌های مختلف بازی را انجام دهید، بعضی از آن‌ها مخصوص مهارت‌های شما طراحی شده‌اند. چالش‌های اصلی‌تر، تقریبا از تمامی مهارت‌هایی که فنیکس دارد، استفاده می‌کنند و این اتفاق بسیار خوبی است. بنابر این از مهارت‌هایی که شخصیت یاد گرفته است، آگاه باشید.

– هرکول

بازی Immortals Fenyx Rising

تقریبا همه هرکول را می‌شناسند و به او احترام می‌گذارند. در بازی فناناپذیران، شما می‌توانید قدرت‌های خداگونه بدست بیاورید که یکی از این قدرت‌ها، برای ادای دین به آن قهرمان، Herakles نامگذاری شده است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا از دور، اشیای مختلف را به حرکت در آورید و حتی آن‌ها را به سوی دشمن پرتاب کنید. مشابه این ویژگی در بازی بایوشاک (Bioshock) هم وجود دارد که اگر آن را تجربه کرده باشید، احتمالا می‌دانید که با پرتاب اشیا، می‌توان چه آسیب بزرگی به دشمنان وارد کرد.

پرتاب کردن سنگ به سوی هیولاهای تک چشم (Cyclops) شاید کورشان نکند اما آن‌ها را تضعیف می‌کند. در ضمن فراموش نکنید که دشمنان مختلف هم می‌توانند اشیا به سوی شما پرتاب کنند! اما نگران نباشید، با قدرت هرکول، می‌توانید اشیا را در هوا گرفته و به سوی دشمن بازگردانید.

همچنین مطالعه کنید:

بازی Godfall و ۱۰ نکته برای تازه واردها

– مبارزه با مایکروز دوست داشتنی (Mikros The Adorable)

بازی Immortals Fenyx Rising

اولین غول آخر بازی، یک هیولای تک چشم نسبتا کوچک به نام مایکروز است (مایکروز به یونانی یعنی کوچک). بر خلاف نام‌اش، او به هیچ وجه دوست داشتنی نیست و می‌تواند با چند ضربه، شما را به قتل برساند. برای موفقیت در مقابل او، باید از تمامی نکات بالا استفاده کنید، جا خالی دادن، پرتاب اشیا، تلفیق حملات سبک و سنگ.

ابتدا یک سنگ به سوی مایکروز پرتاب کنید، سپس با چند حمله سبک به او آسیب برسانید، هنگامی هم که خواست واکنش نشان دهد، سریعا جا خالی دهید.

با این مهارت‌ها و دانسته‌ها، حالا آماده گشت و گذار در دنیای بازی هستید و دیگر کمتر کسی می‌تواند جلوی شما را بگیرد. بازی Immortals Fenyx Rising برای پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

آیا بازی Immortals Fenyx Rising را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبعgamerant-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.