تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
کد خبر : 30341

بازی Avengers و ۱۵ نکته برای تازه واردها

بازی Avengers و ۱۵ نکته برای تازه واردها

بازی Avengers و ۱۵ نکته برای تازه واردها بازی Avengers – انتقام جویان سرانجام منتشر شد و محتواهای زیادی برای عرضه دارد. اگر این بازی را به تازگی آغاز کرده‌اید، باید به نکات زیر توجه ویژه‌ای داشته باشید.
بازی Avengers بر خلاف انتظار، اثری است که ارزش تکرار بالایی دارد و محتواهای زیاد آن باعث شده تا مدتی طول بکشد تا با همه چیز آشنا شوید. نکات زیر می‌توانند کار را برای شما کمی آسان‌تر کنند.
خبر توسعه یک بازی بر اساس رمان‌های مصور انتقام جویان در سال ۲۰۱۷ اعلام شد و از آن زمان، طرفداران بی‌صبرانه منتظر رونمایی از این اثر بودند. معرفی رسمی بازی در نهایت با برگزاری نمایشگاه E3 2019 صورت گرفت و مشخص شد که هیچ ارتباطی با دنیای سینمایی مارول ندارد و یک داستان کاملا مستقل را روایت خواهد کرد. این بازی اکشن ماجراجویی، بر روی ابرقهرمانان مختلف تمرکز دارد و می‌توانید آن را به صورت ۴ نفره همراه با دوستان انجام دهید.
راهنمای بازی Avengers برای تازه واردها شخصیت‌های کاپیتان آمریکا، مرد آهنی، بیوه سیاه، ثور، هالک و کامالا خان از ابتدا در بازی حضور دارد اما به تدریج شخصیت‌های بیشتری به صورت..

بازی Avengers و ۱۵ نکته برای تازه واردها

بازی Avengers – انتقام جویان سرانجام منتشر شد و محتواهای زیادی برای عرضه دارد. اگر این بازی را به تازگی آغاز کرده‌اید، باید به نکات زیر توجه ویژه‌ای داشته باشید.

بازی Avengers بر خلاف انتظار، اثری است که ارزش تکرار بالایی دارد و محتواهای زیاد آن باعث شده تا مدتی طول بکشد تا با همه چیز آشنا شوید. نکات زیر می‌توانند کار را برای شما کمی آسان‌تر کنند.

خبر توسعه یک بازی بر اساس رمان‌های مصور انتقام جویان در سال ۲۰۱۷ اعلام شد و از آن زمان، طرفداران بی‌صبرانه منتظر رونمایی از این اثر بودند. معرفی رسمی بازی در نهایت با برگزاری نمایشگاه E3 2019 صورت گرفت و مشخص شد که هیچ ارتباطی با دنیای سینمایی مارول ندارد و یک داستان کاملا مستقل را روایت خواهد کرد. این بازی اکشن ماجراجویی، بر روی ابرقهرمانان مختلف تمرکز دارد و می‌توانید آن را به صورت ۴ نفره همراه با دوستان انجام دهید.

راهنمای بازی Avengers برای تازه واردها

شخصیت‌های کاپیتان آمریکا، مرد آهنی، بیوه سیاه، ثور، هالک و کامالا خان از ابتدا در بازی حضور دارد اما به تدریج شخصیت‌های بیشتری به صورت رایگان به آن اضافه می‌شوند. شخصیت مرد عنکبوتی هم تنها در نسخه پلی استیشن ۴ و ۵ حضور دارد.

– تجهیزات

بازی Avengers

تجهیزات یکی از بخش‌های برجسته بازی Avengers است و نقش مهمی در ساخت و ارتقای قهرمانان شما دارد. با این حال، چندان به تجهیزات خود وابسته نشوید، خصوصا در مراحل اول. شاید یک ابزار خوب با قابلیت‌های (Perks) عالی پیدا کنید و بخواهید آن را ارتقا دهید اما تضمین می‌کنیم خیلی زود، چیزهای بهتری پیدا کنید که ارزش بالاتری برای ارتقا دادن دارند.

بازی همیشه ابزار بهتری به شما ارائه می‌دهد، بنابر این می‌توانید تجهیزات قبلی را کنار گذاشته و به سراغ آن‌هایی بروید که قدرتمندتر هستند. با این کار در مقابله با دشمنان قوی‌تر هم مشکل خاصی نخواهید داشت. شما همچنین می‌توانید از تجهیزات قدیمی‌تر، منابع بدست آورده و با آن‌ها به ارتقای تجهیزات جدیدتر بپردازید.

– مادیفایرها (Modifiers)

بازی Avengers

بازی از همان اوایل به شما نکات پیرامون مادیفایرها را آموزش می‌دهد اما ممکن است این مسئله فراموش شود. قبل از اینکه هر ماموریت را آغاز نمایید، می‌توانید بخش Modifiers را بررسی کنید تا ببینید آیا دشمنان در این مرحله دارای قابلیت‌های خاص یا حملات مخصوصی هستند یا خیر. پس از اینکه از این مسئله آگاه شدید، می‌توانید قهرمانان خود را با آمادگی بیشتری وارد ماموریت کنید.

برای مثال اگر در مقابل دشمنانی قرار گرفتید که از حملات یخی (Cryo Attacks) استفاده می‌کنند، باید با تجهیزات لازم برای مقابله با آن‌ها وارد مرحله شوید و بخش مادیفایر، این اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی از دلایلی که بالاتر گفتیم به تجهیزات خود وابسته نشوید، همین است زیرا در هر مرحله، با دشمنان مختلفی رو به رو می‌شوید که برای نابودی همه آن‌ها نمی‌توان از ابزار یکسان استفاده کرد.

– گشت و گذار

بازی Avengers

بازی Avengers بر خلاف اکثر عناوین درجه یک و پرخرج (AAA) این روزها، یک اثر جهان باز (اوپن ورلد) به حساب نمی‌آید. اما این بدین معنا نیست که با یک اثر خطی و کوچک رو به رو هستیم. بسیاری از مناطق بازی، بسیار بزرگ و سند باکس هستند، بنابر این خوب است که همه جا را جستجو کرده و تنها هدف شما، انجام داستان بازی نباشد. شما می‌توانید آیتم‌های قابل جمع آوری (Collectibles) و صندوقچه‌های تجهیزات پیدا کنید؛ حتی ممکن است با دوستانی رو به رو شوید که نیاز به کمک دارند. در این مسیر شاید در مقابل دشمنان خاصی هم قرار بگیرید که نابود کردن آن مساوی است با دستیابی به لوت‌ها و تجهیزات قوی‌تر.

– ویژگی آگاهی تاکتیکی

بازی Avengers

با فشردن یک دکمه (در نسخه کنسولی، d-pad) می‌توانید ببینید که ماموریت شما چیست و باید به کجا بروید. بازی به این ویژگی، آگاهی تاکتیکی (Tactical Awareness) می‌گوید و استفاده از آن می‌تواند کار شما را راحت‌تر کند. برای مثال، در مناطق بزرگ که بالاتر هم به آن‌ها اشاره داشتیم، ویژگی آگاهی تاکتیکی شما را از ماموریت‌های فرعی آن منطقه آگاه می‌کند. اگر با یک اتاق رو به رو شوید که در آن قفل است، این ویژگی به شما کمک می‌کند تا راهی برای باز کردن آن پیدا کنید. از ویژگی آگاهی تاکتیکی همیشه استفاده کنید تا ناخواسته چیزی از قلم نیفتد، البته اگر از کسانی هستید که می‌خواهند ماموریت‌های فرعی را هم انجام دهند یا گاهی در پیدا کردن مسیر اصلی مشکل دارند.

– آیتم‌های قابل جمع آوری (Collectibles)

بازی Avengers

در بازی Avengers آیتم‌های قابل جمع آوری زیادی وجود دارد، از فایل‌ها و گزارش‌های صوتی (Logs) تا کمیک‌ها و چیزهای جذاب دیگر. کسانی که عجله زیادی در به پایان رساندن داستان اصلی ندارند و به اصطلاح دنبال حاشیه هستند، توصیه می‌شود که به جستجوی این آیتم‌ها بروند. با این کار هم تنوع بازی بیشتر می‌شود و هم با اتفاقات جذابی رو به رو می‌شوید. این آیتم‌ها، عمق بیشتری به داستان داده و به شما جزئیات جالبی ارائه می‌دهند. اگر از آن طرفداران مارول هستید که می‌خواهند بازی را به طور کامل تکمیل کنند و چیزی را از دست ندهند، به این آیتم‌های قابل جمع آوری باید توجه ویژه‌ای داشته باشید.

– چالش‌های اتاق‌های تمرین (HARM Room)

بازی Avengers

چالش‌های هارم روم، از همان اوایل بازی به شما معرفی می‌شوند. این اتاق‌ها، در واقع اتاق‌های شبیه‌ساز واقعیت افزوده مخصوص مبارزه هستند که در آن‌جا می‌توانید با قهرمانان تمرین کرده و با مکانیک‌ها یا قابلیت‌های مختلف آن‌ها آشنا شوید. توصیه می‌کنیم که همه چالش‌های هارم روم را انجام دهید. به این دلیل که بسیاری از جزئیات مبارزه به شما آموزش داده می‌شوند و البته جوایز خوبی هم دریافت می‌کنید. همان طور که احتمالا می‌دانید، با دریافت امتیاز تجربه (XP) می‌توانید مهارت‌های بیشتری برای شخصیت‌ها باز کنید. ناگفته نماند که از این اتاق‌ها می‌توانید رمان‌های مصور بیشتری نیز به دست آورده و آن‌ها را به آرشیو خود اضافه کنید.

– ماموریت‌های دراپ زون (Drop Zone)

بازی Avengers

دراپ زون یکی از بخش‌های آنلاین بازی است که به صورت انفرادی هم قابل انجام خواهد بود. اگر بازی را فقط برای بخش داستانی انجام نمی‌دهید، توصیه می‌کنیم که بخش‌های دیگر آن خصوصا در قسمت آنلاین را نیز تجربه کنید. ماموریت‌های بخش دراپ زون، کوتاه هستند و بیش از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه وقت شما را نمی‌گیرند اما در مجموع سود خوبی از آن‌ها خواهید برد. این ماموریت‌ها نه تنها تجهیزات خوبی به شما ارائه می‌دهند بلکه یکی از بهترین راه‌ها برای دریافت امتیاز تجربه و افزایش لول (Level) هستند.

– اهمیت جاخالی دادن (Dodging)

بازی Avengers

مکانیک‌های مبارزه بازی در ابتدا بسیار ساده هستند و به نظر می‌رسد که بازی چیزی بیشتر از فشردن چند دکمه نخواهد بود اما با پیشرفت در مراحل، پیچیده‌تر می‌شوند و با باز کردن مهارت‌های مختلف مبارزه و قرار گرفتن در مقابل دشمنان قوی‌تر، متوجه خواهید شد که کار آسانی در پیش ندارید. در مبارزات شلوغ و زمانی که در محاصره دشمنان قرار گرفته‌اید، حتما باید از مکانیک جاخالی دادن استفاده کنید. بارها اتفاق می‌افتد که دشمنان زیادی به سوی شما هجوم آورده‌اند و حملات آن‌ها از جهت‌های مختلف انجام می‌شود. بر روی تصویر یک راهنما وجود دارد که به شما می‌گوید هر دشمن قرار است از کدام طرف به شما حمله کند اما در شلوغی، شاید نتوانید عملکرد مناسب داشته باشید و شخصیت شما آسیب ببیند. بنابر این، جاخالی دادن را به خوبی یاد بگیرید، در غیر این صورت خیلی سریع‌تر از انتظار، اسیر حملات دشمنان شده و کشته می‌شوید.

– مکانیک ضد حمله (Parrying)

بازی Avengers

هنگامی که جاخالی دادن را به خوبی یاد گرفتید، باید برای استفاده درست از مکانیک ضدحمله تمرین کنید که بدون شک مفیدتر است. عملکرد ضد حمله شبیه به جا خالی دادن است، با این تفاوت که وقتی از حمله دشمن جاخالی دادید، می‌توانید یک ضربه محکم هم به او وارد کنید. البته این مکانیک برای همه شخصیت‌ها از ابتدا در دسترس نیست و برای بعضی از آن‌ها، باید شخصیت را ارتقا دهید تا باز شود. در مبارزات سخت، استفاده درست از مکانیک ضد حمله بسیار مهم تلقی می‌شود و می‌تواند نجات بخش شما باشد.

– بازگرداندن سلامتی

بازی Avengers

همان طور که بالاتر هم اشاره شد، در بعضی از مبارزات شلوغ بازی Avengers ممکن است به راحتی شکست بخورید، به همین دلیل بازگردانی سلامتی اهمیت ویژه‌ای در بازی دارد و همیشه باید به آن توجه داشته باشید. متاسفانه، بازی این بخش را به خوبی به شما آموزش نمی‌دهد و خودتان باید آن را فرا بگیرید. برای مثال، با شکست دادن بعضی از دشمنان، آیتم‌هایی مخصوص بر زمین می‌افتد که می‌تواند سلامت را بازگرداند، حتما به آن‌ها توجه کنید. علاوه بر این‌ها، در محیط بازی، سیلندرهایی وجود دارند که با شکستن آن‌ها، می‌توانید جراحت خود را بهبود ببخشید. اگر بار سلامتی شما کامل است، نقاط قرارگیری این سیلندرها را به خاطر داشته باشید تا در میان مبارزه یا حتی پس از مبارزه، به سراغ آن‌ها بروید.

– حملات مخصوص ناک اوت کردن

بازی Avengers

شما می‌توانید بر روی دشمنانی که آسیب دیده و ضعیف شده‌اند، حملات مخصوص ناک اوت کردن پیاده کنید. برای این کار کافی است بر روی دسته دکمه مثلث و دایره (بر روی ایکس باکس، Y و B) را همزمان فشار دهید. هر گاه که فرصت این کار پیدا کردید، آن را انجام دهید. این حملات مخصوص معمولا کار دشمن را تمام می‌کنند و البته سلامتی شما را نیز باز می‌گردانند که اتفاق خوبی است.

– قابلیت‌های حقیقی یا اینترینسیک (Intrinsic Ability)

بازی Avengers

هر کدام از شخصیت‌های بازی دارای یک قابلیت حقیقی هستند که مختص آن‌ها است و حتی طریقه استفاده از آن‌ها فرق می‌کند. بازی این نکته را هم کاملا شفاف توضیح نمی‌دهد اما برای شخصیت‌هایی همانند هالک و ثور، باید دکمه R2 را بر روی دسته فشار دهید تا قابلیت اینترینسیک آن‌ها فعال شود. برای فعال‌سازی این قابلیت، نیازی نیست که دکمه R2 را یک بار فشار دهید یا برای چند ثانیه نگه دارید بلکه تا زمانی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، باید انگشت شما بر روی دکمه باقی بماند.

– استفاده از محیط

بازی Avengers

در هنگام مبارزه با دشمنان، در محیط اطراف شما چیزهای زیادی پیدا می‌شوند که از آن‌ها می‌توانید به نفع خود استفاده کنید. برای مثال، مخازن سوخت و بشکه‌های مختلف که پس از پرتاب، منفجر می‌شوند و از آن‌ها می‌توانید کمک گرفته و ضربات اساسی به دشمن وارد کنید. استفاده از محیط، خصوصا هنگامی که با شخصیت‌هایی همچون مرد آهنی یا بیوه سیاه بازی می‌کنید، آسان‌تر می‌شود زیرا از دور هم می‌توانید آن‌ها را منفجر کنید. این ویژگی را بارها در بازی‌های مشابه مشاهده کرده‌ایم و چندان جدید نیست اما در هر صورت کارآمد است و می‌تواند یکی از برگ‌های برنده شما در مبارزات باشد.

– دشمنان دارای سپر

بازی Avengers

در بازی اونجرز دشمنان مختلفی وجود دارند و هنگامی که با چند نوع دشمن متفاوت رو به رو می‌شوید، باید یاد بگیرید ابتدا آن‌هایی که مهم‌تر هستند را از بین ببرید. برای مثال، بعضی از دشمنان دارای سپر هستند و در مقابل ضربات معمولی مقاومت می‌کنند. شما معمولا هم‌تیمی تحت کنترل هوش مصنوعی دارید اما آن‌ها عملکرد خوبی در مقابل این نوع از دشمنان ندارند. بنابر این باید با حملات سنگین، سپر آن‌ها را شکسته و خودتان کار را تمام کنید. پس تمرکز اصلی شما ابتدا بر روی این مسئله باشد تا دشمنان معمولی و کم خطر.

– درجه سختی

بازی Avengers

اگر بعضی از مراحل سخت‌تر از تصور شما است، می‌توانید درجه سختی را تغییر دهید. بعضی از ماموریت‌ها بر روی درجه سخت بالاتر، جوایز بیشتری به شما ارائه می‌دهند اما انجام آن‌ها بر روی درجه سختی آسان، هیچ ضرری ندارد و همان جوایز درجه استاندارد (Normal) را دریافت می‌کنید. این بازی چندان سخت نیست اما در هر صورت آن را به شکلی انجام دهید که برای شما لذت بخش است. اگر به دنبال چالش هستید، درجه سختی بالاتر می‌تواند شما را راضی کند.

همچنین مطالعه کنید:

بازی Fall Guys و ۱۰ نکته برای تازه واردها

بازی Avengers هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و گوگل استادیا در دسترس قرار دارد. این بازی برای ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ نیز منتشر خواهد شد.

آیا بازی Avengers را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.