تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
کد خبر : 5235

ادامه فیلمبرداری سفر "سلمان" در دوران جوانی/ گروه داود میرباقری به ترکیه می‌روند

ادامه فیلمبرداری سفر "سلمان" در دوران جوانی/ گروه داود میرباقری به ترکیه می‌روند

ادامه فیلمبرداری سفر “سلمان” در دوران جوانی/ گروه داود میرباقری به ترکیه می‌روند چند هفته‌ای است که فیلمبرداری سریال “سلمان فارسی” شروع شده است، حالا به قشم رفته‌اند و دوران جوانی و سفر جناب “سلمان” را فیلمبرداری می‌کنند. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، داود میرباقری بعد از ۲۰ سال تحقیق و پژوهش قصه “سلمان” را این روزها جلوی دوربین برده است؛ ابتدای قصه را با سفر “سلمان” در دوران جوانی شروع کرد و حالا بعد از بیابان‌های شهداد کرمان به قشم رسیده است. پروژه‌ای که بزرگترین سریال فعلی تلویزیون به شمار می‌رود و از ۲۰ هزار بازیگر بهره می‌برد که از سراسر کشور شناسایی شده‌اند و البته کارگردان “سلمان فارسی” به سراغ بازیگران خارجی هم رفته است.
این سریال در سه دوره تاریخی ایران باستان، بیزانس و رم جلوی دوربین می‌رود؛ در دو بخش کودکی سلمان تا رحلت پیامبر(ص) و بازگشت سلمان به مدائن طراحی شده است. قرار است بعد از پایان فیلمبرداری در لوکیشن قشم، داود میرباقری و عواملش به ترکیه بروند؛ این اتفاق در سال ۱۳۹۹ می‌افتد؛ زیرا تصویربرداری سریال “سلمان” تا پایان اسفندماه در ایران ادامه ..

ادامه فیلمبرداری سفر "سلمان" در دوران جوانی/ گروه داود میرباقری به ترکیه می‌روند

چند هفته‌ای است که فیلمبرداری سریال "سلمان فارسی" شروع شده است، حالا به قشم رفته‌اند و دوران جوانی و سفر جناب "سلمان" را فیلمبرداری می‌کنند.

ادامه فیلمبرداری سفر "سلمان" در دوران جوانی/ گروه داود میرباقری به ترکیه می‌روند – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، داود میرباقری بعد از ۲۰ سال تحقیق و پژوهش قصه "سلمان" را این روزها جلوی دوربین برده است؛ ابتدای قصه را با سفر "سلمان" در دوران جوانی شروع کرد و حالا بعد از بیابان‌های شهداد کرمان به قشم رسیده است. پروژه‌ای که بزرگترین سریال فعلی تلویزیون به شمار می‌رود و از ۲۰ هزار بازیگر بهره می‌برد که از سراسر کشور شناسایی شده‌اند و البته کارگردان "سلمان فارسی" به سراغ بازیگران خارجی هم رفته است.

این سریال در سه دوره تاریخی ایران باستان، بیزانس و رم جلوی دوربین می‌رود؛ در دو بخش کودکی سلمان تا رحلت پیامبر(ص) و بازگشت سلمان به مدائن طراحی شده است. قرار است بعد از پایان فیلمبرداری در لوکیشن قشم، داود میرباقری و عواملش به ترکیه بروند؛ این اتفاق در سال ۱۳۹۹ می‌افتد؛ زیرا تصویربرداری سریال "سلمان" تا پایان اسفندماه در ایران ادامه دارد.

مجموعه تلویزیونی سلمان فارسی در ۳ دوره ایران، بیزانس و بخش مربوط به اسلام تولید خواهد شد و در دو بخش کودکی سلمان تا رحلت پیامبر(ص) و بازگشت سلمان به مدائن طراحی شده است و در ۴۰ قسمت روی آنتن خواهد رفت.

این روزها دوران جوانی "سلمان فارسی" تصویربرداری می‌شود و خبر می‌رسد که بازیگر جوانی به نام "امیر رضایی" جوانی "سلمان فارسی" را بازی می‌کند. نقش اول کار جدید داود میرباقری علی‌رضا شجاع‌نوری است و او احتمالاً در ایران جلوی دوربین نخواهد رفت و در ترکیه که سال آینده فیلمبرداری سریال "سلمان فارسی" ادامه پیدا می‌کند به گروه می‌پیوندد؛ زیرا او نقش میانسالی و کهنسالی "سلمان فارسی" را ایفا می‌کند و در حال حاضر به جوانی این شخصیت می‌پردازند.

مجموعه تلویزیونی ۴۰ قسمتی (البته شاید به‌واسطه پیچیدگی‌های داستانی، قسمت‌های سریال افزایش پیدا کند) همچون کارهای گذشته داود میرباقری پیچیده و دشوار است. فرهاد اصلانی نقش بازرگان و تاجری را بازی می‌کند؛ علی دهکردی و محمدرضا هدایتی هم بازیگران دیگری‌اند که به این مجموعه تلویزیونی پیوسته‌اند.

"سلمان فارسی" از تولد تا ماجرای فتح ایران سریال می‌شود. با بازیگران خارجی و داخلی که به ۱۵ هزار نفر می‌رسد مذاکره و با تعداد کثیری از آنها هم قرارداد بسته شده است. سریال "سلمان فارسی" که جزو کارهای الف‌ویژه تلویزیون به‌شمار می‌رود تا پنج سال تصویربرداری‌اش طول خواهد کشید.

چه برنامه‌های تلویزیونی دیگر زنده پخش نمی‌شود؟/ روابط عمومی صداوسیما: کم‌کردن برنامه‌های زنده برای افزایش غنای محتوایی برنامه‌هاستشروع "کتونی زرنگی" از ۱۲ بهمن/ ملاقلی‌پور: تلویزیون باید به سمت پرورش استعدادهای جوان برود+ فیلم

بازیگران و عوامل سریال "سلمان فارسی" سال آینده با پایان یافتن تصویربرداری در اواخر اسفندماه به ترکیه می‌روند و بعد از بازگشت در لوکیشن‌هایی همچون تیسفون و جی فیلمبرداری می‌کنند. بعد از تصویربرداری در کلیسا به شهرک غزالی می‌روند و احتمالاً لوکیشنی در ورامین هم خواهند داشت.

به گزارش تسنیم، مرقد مطهر سلمان فارسی صحابی ایرانی پیامبر اکرم(ص) و از یاران حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در ۳۰کیلومتری جنوب‌شرقی شهر بغداد در شهر مدائن قرار دارد؛ کنار حرم سلمان فارسی مرقد طاهر فرزند امام محمدباقر(ع)، مرقد عبدالله‌بن جابر انصاری و مرقد حُذَیفه‌بن ایمان قرار دارند، سلمان فارسی(ع) در تاریخ هشت صفر سال ۳۶ هجری قمری درگذشت.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.