تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
کد خبر : 4906

اخبار جعبه جادو| سریال جایگزین "وارش"/ چرا رادیو انقلاب راه افتاد؟

اخبار جعبه جادو| سریال جایگزین "وارش"/ چرا رادیو انقلاب راه افتاد؟

اخبار جعبه جادو| سریال جایگزین “وارش”/ چرا رادیو انقلاب راه افتاد؟ مجموعه نمایشی “سوریخ” در حالی از امشب به آنتن شبکه سلامت می‌رسد که با پایان “وارش”، از فردا سریال “روزهای بهتر” با قصه نامه‌آخر جایگزین می‌شود. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اخبار کوتاهی از شبکه‌های سیما را در ادامه می‌بینید:
معاون صدا: رادیو انقلاب وظیفه دارد به ابهامات و سوالات پاسخ دهد
معاون صدا در آیین راه‌اندازی رادیو انقلاب برای چهارمین سال گفت: کار رادیو و رسانه این است که داشته‌های ملت را درست به تصویر بکشد؛ رادیو انقلاب گویی از جنس دیگری است که وظیفه دارد به ابهامات و سوالات پاسخ دهد و یک تنه بایستد. دستاوردهای انقلاب اسلامی از نگاه هر یک از افراد جامعه متفاوت است که از زوایای مختلف قابل تحلیل و بررسی است.
رادیو انقلاب با هدف تبیین و بررسی گام دوم انقلاب اسلامی در عرصه علم و فناوری با رویکرد جوانان و دستاوردهای این حوزه با حضور، حمیدرضا شاه‌آبادی (معاون صدا)، سردار فدوی (جانشین فرمانده سپاه پاسداران)، امیرسرتیپ دوم فولادی (رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش)، علی اصغر ..

اخبار جعبه جادو| سریال جایگزین "وارش"/ چرا رادیو انقلاب راه افتاد؟

مجموعه نمایشی "سوریخ" در حالی از امشب به آنتن شبکه سلامت می‌رسد که با پایان "وارش"، از فردا سریال "روزهای بهتر" با قصه نامه‌آخر جایگزین می‌شود.

اخبار جعبه جادو| سریال جایگزین "وارش"/ چرا رادیو انقلاب راه افتاد؟ – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اخبار کوتاهی از شبکه‌های سیما را در ادامه می‌بینید:

معاون صدا: رادیو انقلاب وظیفه دارد به ابهامات و سوالات پاسخ دهد

معاون صدا در آیین راه‌اندازی رادیو انقلاب برای چهارمین سال گفت: کار رادیو و رسانه این است که داشته‌های ملت را درست به تصویر بکشد؛ رادیو انقلاب گویی از جنس دیگری است که وظیفه دارد به ابهامات و سوالات پاسخ دهد و یک تنه بایستد. دستاوردهای انقلاب اسلامی از نگاه هر یک از افراد جامعه متفاوت است که از زوایای مختلف قابل تحلیل و بررسی است.

رادیو انقلاب با هدف تبیین و بررسی گام دوم انقلاب اسلامی در عرصه علم و فناوری با رویکرد جوانان و دستاوردهای این حوزه با حضور، حمیدرضا شاه‌آبادی (معاون صدا)، سردار فدوی (جانشین فرمانده سپاه پاسداران)، امیرسرتیپ دوم فولادی (رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش)، علی اصغر جعغری (رئیس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس) و تعدادی از مدیران شبکه‌های رادیویی از جمله مقصودی (مدیر رادیو جوان)، افتخاری (مدیر رادیو نمایش)، ملازاده (مدیر رادیو آوا)، محمدزاده (مدیر رادیو ایران) و جمعی از برنامه‌سازان و کارکنان صدا شنبه (۲۸ دی ماه) در استودیو شماره هشت ساختمان شهدای رادیو راه‌اندازی شد.

این مراسم با پخش کلیپی با مضمون انقلاب و همچنین گرامیداشت شهید سردار سلیمانی آغاز شد.

همچنین ملاصالحی مدیر رادیو انقلاب در سخنانی با اشاره به چهارمین سال راه‌اندازی رادیو انقلاب گفت: رادیو انقلاب در سال ۱۳۹۸ ذیل بیانیه گام دوم انقلاب با رویکرد جوانان از۲۵ دی‌ تا ۲۳ بهمن‌ماه به طور۲۴ ساعته در بخش چهار ساعتی شامل صبحگاهی، نیمروزی، عصرگاهی، بخش شامگاهی و بخش سحرگاهی برنامه پخش خواهد کرد.

او با اشاره به برنامه‌ریزی‌های رادیو انقلاب در شش بخش محتوایی گفت:بخش صبحگاهی جوانان علم و فناوری و بسیج سازندگی، بخش نیمروزی پیشرفت نظامی علم و فناوری اقتصاد و تاریخ انقلاب اسلامی، بخش عصرگاهی فرهنگ و اندیشه‌های اعتقادی علم و فناوری و پیشرفت‌های زیرساختی اقتصادی و عمرانی، بخش شامگاهی علم و فناوری در صنایع اقتصاد و سبک زندگی، بخش شبانگاهی جوانان پیشرفت‌های ورزشی و ادبیات انقلاب اسلامی و بخش سحرگاهی جوانان دانشگاه پژوهش و علم و فناوری در حوزه کشاورزی خدمات فنی مهندسی و فضای مجازی را شامل خواهد بود.

ملاصالحی در پایان گفت: جوانان محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی در تمامی پرداخت‌های محتوایی برنامه‌های رادیو انقلاب رویکرد اصلی خواهد بود؛ توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم مبنی بر علم و پژوهش اقتصاد و سبک زندگی نیز مورد توجه ویژه برنامه‌های رادیویی قرار خواهد گرفت.

شاه‌آبادی، معاون صدا نیز در سخنانی درباره علت راه‌اندازی رادیو انقلاب آن هم در یک بازه زمانی یک‌ماهه برای چهارمین سال پیاپی توضیح داد: یکی از علت‌های مهم راه‌اندازی رادیو انقلاب این است که این شبکه فقط به مباحث تبیینی و تحلیلی از منظر مخاطب به انقلاب بپردازد؛ همچنین به همین منظور علاوه بر ایجاد محتوای مرتبط با فضای انقلاب به بیان نقطه نظرات اقشار مختلف با نگاه تبیینی خواهد پرداخت.

او با اشاره به اینکه هرکدام از شبکه‌های مختلف رادیویی وظایف خاص خود را دارند، گفت: کار رسانه این است که داشته‌های ملت را در برابر فشارهای عظیم در طول ۴۰ سال گذشته به درستی تبیین کند. رادیوها هر کدام وظایف خود را دارند اما تکلیف رادیو انقلاب چیز دیگری است و باید پاسخگوی مردم باشد. نگاه مخاطبان متنوع است، برخی نگاه اقتصادی، برخی نگاه مادی، برخی نگاه فرهنگی و برخی نگاه اجتماعی و مذهبی دارند و بنابراین انقلاب از منظر همه این نگاه‌ها قابل تحلیل و بررسی است. شما امروز به عنوان دست اندرکاران رادیویی که می خواهید بیانگر اتحاد ملی باشید، باید همه دستاوردها و نه فقط دستاوردهای اقتصادی را یک به یک بیان کنید. مخاطب گاهی در جایگاهی است که نمی‌داند صاحب چه چیزی است این چیزی است که رادیو انقلاب باید آن را به مخاطب یادآوری کند.

معاون صدا با بیان اینکه رادیو با افکار عمومی و مردم عامه سروکار دارد، گفت: امروز وقتی این هجمه رسانه‌ای را می‌بینیم که لحظه‌ای مردم را رها نمی‌کند باید این پرسش را بپرسیم که ما صاحب چه چیزی هستیم که مستحق این هجمه هستیم. در کجا ایستاده‌ایم. کار رسانه این است که داشته‌های ملت را در برابر این فشار عظیم به درستی تبیین کند.

شاه آبادی گفت: در آغاز راه اندازی رادیو انقلاب نگاهی داریم به آنچه که در بازه زمانی اخیر در کشور اتفاق افتاد. در دو هفته اخیر اتفاقات مهم ناگوار و ناخوشایند و از سوی دیگر افتخارآفرینی داشتیم. انقلاب اسلامی امروز سرمایه عظیم و ارزشمندی را به رخ کشیده و به جهانیان نشان داده است. آنچه که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اشاره کرده‌اند عظمت انقلاب و آن چیزی است که در ۴۱ سال پیش اتفاق افتاده و اینها دو محوری هستند که ما به عنوان اصحاب خبر و رسانه وظیفه داریم این عظمت را به درستی بیان کنیم. ما امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که با نگاه به همین اتفاقات اخیر و جایگاهی که در چهار دهه پس از انقلاب داشته‌ایم و اگر مقایسه‌ای داشته باشیم پی به این می‌بریم که امروز کجا ایستاده‌ایم.

سردار فدوی نیز در سخنانی به اتفاقات اخیر کشورمان اشاره کرد.

او گفت: مسلماً رسانه‌ها که شما متخصص آن هستید بسیار می‌توانند کمک‌کننده در همه زمینه‌ها باشند. شبکه‌های رادیویی که به مناسبت‌های مختلف کار می‌کنند، مخاطبان زیادی دارند. افراد زیادی هستند که علاقه‌مندند خاطرات و اتفاقات آن زمان را از رادیو انقلاب بشنوند.

رادیو انقلاب کار خود را از ۲۵ دی‌ماه از ساعت ۶ صبح آغاز کرده است و تا ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ از طریق موج FM ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز، گیرنده‌های دیجیتال تلویزیونی قابل دریافت است.

مستند "گیاهان دارویی" در شبکه العالم

مستندی تحت عنوان "گیاهان دارویی" با نام عربی "طب الاعشاب" برای مخاطبان عرب زبان شبکه العالم پخش می‌شود. مستند "گیاهان دارویی"، به معرفی کشاورز نمونه، علی رضا وکیلی از شهرستان اردبیل پرداخته که در راستای اقتصاد مقاومتی، با اندک امکانات به کشت گیاهان دارویی برای مصارف طب سنتی کارآفرینی کرده است.

در این مستند بدان اشاره خواهد شد که وی پس از دوران بازنشستگی، از پای ننشسته و در منطقه ای از آذربایجان که خشکسالی و کم آبی بر آن حاکم بوده با استفاده از آبیاری علمی و قطره ای، به زمین جان تازه ای بخشیده و رونق داده است. همچنین بیان می‌شود که وی به کشت گیاهانی چون گل همیشه بهار، گل گاوزبان، گل ختمی و غیره مبادرت کرده است که در طب سنتی کاربردهای بسیار زیادی دارد.

مستند "گیاهان دارویی" به کارگردانی و تهیه کنندگی سعید محسن یوسفی روایت شده است که یکشنبه ۲۹ دی ساعت ۲۱ به وقت تهران از شبکه العالم پخش خواهد شد.

"سوریخ" سریال ۱۵ دقیقه‌ای شبکه سلامت

مجموعه نمایشی "سوریخ" به تهیه‌کنندگی مهران رسام و کارگردانی مجید پرکار از امشب روی آنتن شبکه سلامت می‌رود. اولین قسمت مجموعه نمایشی «سوریخ» به کارگردانی مجید پرکار امشب ۲۸ دی‌ماه ساعت ۲۳ از شبکه سلامت پخش می‌شود.

مجموعه "سوریخ" هقته پیش در جدول پخش شبکه سلامت قرار گرفت اما به دلیل حوادث اخیر پخش آن به امروز انتقال یافت. محمد لقمانیان ، مجتبی شفیعی و مهسا ایرانیان بازیگران این مجموعه نمایشی‌اند که در قامت بازیگر در قاب تلویزیون حاضر می‌شوند.

"سوریخ" یک روایت فانتزی است که با هدف آگاهی بخشی در حوزه سلامت و خانواده در ۶۰ قسمت برای پخش از شبکه سلامت سیما ساخته شده است.

در خلاصه داستان سوریخ آمده است: "سوریخان" یک آدم فضایی است که از سیاره سوریخ به زمین سفر کرده و برخورد اتفاقی او با خانواده رستمی و سبک زندگی آنها، آغازگر ماجراهای جذاب این مجموعه نمایشی است…
یداله شادمانی، دنیا رحیمی، مانی فیروزی و ترنم کاظمی از دیگر بازیگران این مجموعه نمایشی می باشند.

"مهرآباد" روایتی متفاوت از دوران ملتهب انقلاب

برنامه تلویزیونی "مهرآباد" با موضوع انقلاب از شنبه ۲۸ دی‌ماه در ۳۰ قسمت، شب‌ها حوالی ساعت ۱۸ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. در این برنامه چهره‌هایی که در دوران پر التهاب انقلاب حضور و نقش موثری داشتند به روایت داستان‌های خود می‌پردازند.
برنامه تلویزیونی "مهرآباد" به تهیه کنندگی و میزبانی مجتبی امینی محصول گروه اجتماعی شبکه سوم سیما است.

آغاز سه برنامه متفاوت در شبکه سپهر رسانه

شبکه سپهر رسانه رسانه ملی با آغاز ایام دهه مبارک فجر، سه برنامه تولیدی جدید خود را در کنار سایر برنامه‌های جاری شبکه، روی آنتن می‎برد. برنامه‌های «امروز بامن»، «اینجا چه خبره» و «کافه فیلم» از این شبکه پخش می‎شود.

«امروز با من» برنامه مردم محوری است که به ‎منظور اطلاع‎رسانی برنامه‎های آماده پخش هر روز در سه نوبت و در ساعات ۱۷،۱۹و۲۱ از شبکه سپهر پخش می‎شود.

در این برنامه هر فردی که توانایی اجرای یک برنامه تلویزیونی را در خود می‌بیند می‌تواند با مراجعه به صفحه شبکه سپهر در سایت سپهر و تکمیل و دریافت اطلاعات لازم در این برنامه حضور پیدا کند. این برنامه محدودیت سنی و جنسیتی ندارد و تنها تسلط به خوانش متن شرط لازم است. البته سوابق اجرا، بازیگری و تسلط به گفت‎وگوی محاوره‎ای و برنامه‌های رسانه ملی در اجرای بهتر شرکت‎کنندگان تأثیر دارد و در نهایت داوری نهایی بر اساس نظر مردمی انجام می‎شود و از بهترین افراد در اجراها برای مراحل بعد و برای برنامه‌های آتی شبکه به عنوان مجری بهره‎ برده می‎شود. با پایان فصل اول این برنامه، بهترین نفرات برای اجرای ویژه برنامه نوروزی و سال تحویل ۹۹ شبکه سپهر استفاده می‎شود.

«اینجا چه خبره» برنامه‎ای با رویکردی فانتزی و متفاوت است که با پخش پشت صحنه‌های برنامه‌های تلویزیونی و برنامه‌های در حال ساخت سازمان صداوسیما، خود را در معرض چالش قرار می‎دهد. این برنامه ضمن ایجاد فضایی متفاوت در معرفی تولیدات رسانه ملی برنامه‎ای پر تحرک، با نشاط و سرگرم‎کننده را برای مخاطبان خود فراهم می‎آورد. فصل اول این برنامه ۲۶ قسمتی است که در ایام دهه فجر، روی آنتن شبکه سپهر رسانه می‎رود.

برنامه «کافه فیلم» نیز با نگاهی فانتزی و البته کارشناسی و خارج از مباحث نقدهای پیچیده سینمایی به معرفی جدیدترین فیلم‎ها و انیمیشن‌های خارجی که در حال آماده‎سازی و دوبله در اداره‎کل تأمین و تولید تلویزیون تعاملی، باهدف پخش از بسترهای مختلف انتشار فضای مجازی و شبکه‌های مختلف رسانه ملی است، می‌پردازد.

این برنامه با بهره‎گیری از تصاویر فیلم و با تبادل نظر بیشتر و بازگو کردن اطلاعات اولیه برای ترغیب به بهتر دیدن این فیلم‎ها با ریتیم تولید بالا و با حضور دو کارشناس متفاوت برای نقد فیلم، تقدیم مخاطبان می‎شود؛ فصل اول این برنامه ۳۰ قسمت است که در ایام دهه فجر از شبکه سپهر رسانه پخش می‎شود.

"خواب‌زده" سیروس مقدم بهمن توزیع می‌شود

سریال "خواب‌زده" اولین اثر سیروس مقدم در شبکه نمایش خانگی از اول بهمن توزیع می‌شود؛ سیروس مقدم کارگردان سریال‌های شاخص تلویزیونی همچون پایتخت، اغما، مدینه و زیر هشت، برای اولین‌بار در شبکه نمایش خانگی سریال "خواب‌زده" به نویسندگی سعید نعمت‌اله و تهیه‌کنندگی الهام غفوری را ساخته است.

"خواب‌زده" اولین اثر مقدم برای شبکه نمایش خانگی است که از اول بهمن‌ماه هر سه‌شنبه توزیع می‌شود. در خلاصه داستان آمده است: رها و همای قصه با دیدن یک خواب مشترک با هم آشنا می‌شوند و این شروع ماجراهای عشقی و ورودشان به زندگی یکدیگر است. ..

علیرضا شجاع نوری، لادن مستوفی، سیما بابایی، امیرعلی دانایی، مهدی سلطانی، پریوش نظریه، ایرج نوذری، آدرینا توشه‌فرید، سجادی‌حسینی، کوروش سلیمانی، مارال فرجاد، ندا عقیقی، باران حاج‌رضایی، مجتبی طباطبایی، فرهاد مهدوی، نازنین فلاحی، عرفان ابراهیمی بازیگران این سریال‌اند.

پخش "اعجوبه‌ها" از سر گرفته می‌شود

برنامه "اعجوبه‌ها" با اجرای مهران غفوریان پس از دو هفته غیبت به آنتن شبکه سه برمی‌گردد. "اعجوبه‌ها" که در دو هفته اخیر پس از واقعه تلخ شهادت سردار سلیمانی، درگذشت هموطنان در کرمان و سپس برای همدردی با خانواده کشته‌شدگان سانحه سقوط هواپیما پخش نشده بود، از امشب دوباره روی آنتن می‌رود.

این برنامه شنبه‌ها و یکشنبه‌ها بعد از خبر ۲۲ از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود و دوشنبه و سه شنبه ها ساعت ۱۵:۳۰ بازپخش می‌شود.

زندگی شهید مدافع حرم، رادیویی شد

از امروز پخش سریال جدید ۲۸ قسمتی «یادت باشد» به کارگردانی مهرداد مهماندوست در رادیو نمایش آغاز شد. طرح نمایشی «یادت باشد» بر اساس کتابی با همین عنوان توسط داریوش روحی به صورت نمایش رادیویی نوشته شده است که به زندگی دومین شهید مدافع حرمِ استان قزوین، حمید سیاهکالی مرادی می پردازد و همسر ۲۲ ساله او فرزانه راوی آن بوده است.

در این کتاب اشاره می شود که حمید، پاییز سال ۱۳۸۹ به کربلا می رود، پاییز سال ۱۳۹۱ عقد می کند، پاییز سال ۱۳۹۲ ازدواج می کند و نهایتاً در پاییز سال ۱۳۹۴ در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) به شهادت می‌رسد.

در این نمایش رادیویی هنرمندانی چون رضا عمرانی، فاطمه صدرایی، شمسی صادقی، شیوا رفیعیان، مسعود زنوزی راد، علی اکبر ملایی، شیما جان قربان، معصومه عزیز محمدی، محمد رضا علی و آسیه گرجی به ایفای نقش می‌پردازند.

"یادت باشد" به تهیه‌کنندگی فرشاد آذرنیا، کارگردانی مهرداد مهماندوست، صدابرداری علی اکبر طاهری و افکتوری نازنین حسن پور از امروز به مدت بیست و هشت روز ساعت ۱۱:۴۵ از رادیو نمایش پخش می‌شود.

«روزهای بهتر» جایگزین «وارش»

قسمت آخر مجموعه تلویزیونی «وارش» به کارگردانی احمد کاوری امروز شنبه ۲۸ دی‌ماه روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت. در ادامه و با پایان این سریال نیز مینی سریال «نامه آخر» پخش خواهد شد. این اثر بخشی از مجموعه اپیزودیک «روزهای بهتر» به کارگردانی دانش اقباشاوی و تهیه‌کنندگی احمد زالی است.

در این مجموعه گیتی قاسمی، مجید واشقانی، ویدا جوان، نسیم ادبی، محیا اسناوندی، دریا دریایی و عزیز هنرآموز ایفای نقش کرده‌اند.

قصه «نامه آخر» در چهار دهه روایت می‌شود و در خلاصه داستان آمده است: حامد و هما جستجویی عاشقانه را آغاز می‌کنند اما…

چه کسی فیلم برای حسین محب‌اهری بسازد؟/ بازیگری که معلم کلاسِ تلویزیون بود + فیلم

فیلم سینمایی "جوجه تیغی‌ها" از جام‌جم

فیلم سینمایی "جوجه تیغی‌ها" از ساخته‌های حسین تبریزی، یکشنبه ۲۹ دی‌ماه ( ۱۹ ژانویه ۲۰۲۰ ) از شبکه جهانی جام جم پخش می‌شود. این فیلم داستان زوجی است که می خواهند به زودی از هم جدا شوند، آنها به یک مراسم عروسی دعوت شده، و در شب عروسی اتفاقاتی برای آنها پیش می آید که زندگی آنها را دگرگون می‌کند.
حسین تبریزی کارگردانی و اصغر پورهاجریان تهیه کنندگی آن را برعهده داشته است.
ضمناً سعید آقاخانی، نسرین مقانلو، هومن برق‌نورد، افشین سنگ‌چاپ، منوچهر علی‌پور، محمد حمزه‌ای و پروین میکده در اثر یاد شده نقش آفرینی کرده‌اند.
«جوجه تیغی‌ها»، یکشنبه ۲۹ دی ماه (۱۹ ژانویه ۲۰۲۰)، ساعت ۱۹ به وقت تهران ،۱۶:۳۰ به وقت وین و روز بعد ساعت ۱۶:۳۰ به وقت مرکز آمریکا و ۱۸:۳۰ به وقت سیدنی است، ضمناً روز بعد در ساعت های ۰۳:۰۰ و ۱۱:۰۰ به وقت تهران بازپخش می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.