تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد خبر : 6418

اخبار جعبه جادو| ابوالفضل پورعرب با "آواز تهران" به تلویزیون می‌آید

اخبار جعبه جادو| ابوالفضل پورعرب با "آواز تهران" به تلویزیون می‌آید

اخبار جعبه جادو| ابوالفضل پورعرب با “آواز تهران” به تلویزیون می‌آید فیلم سینمایی “آواز تهران” به کارگردانی کامران قدکچیان و بازی ابوالفضل پورعرب فردا پخش می‌شود. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اخبار کوتاهی از شبکه‌های رادیو و تلویزیون را در ادامه می‌بینید:
“آواز تهران” روی آنتن آی‌فیلم
فیلم‌ سینمایی “آواز تهران” به کارگردانی کامران قدکچیان سوم بهمن‌ماه از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: رحمان مهاجر شهرستانی، در تهران با فریدون که کارش قاچاق فیلم‌های ویدیوئی است آشنا می‌شود فریدون که ناراحتی قلبی دارد، از اشتیاق رحمان برای جستجوی شغلی مناسب و همچنین از سادگی‌اش سواستفاده می‌کند و او را به کار خود که قاچاق فیلم است می‌کشاند. رحمان گرفتار پلیس می‌شود و توسط عمویش با دادن جریمه سنگین آزاد می‌شود و به سراغ فریدون می‌آید. فریدون که خود بازی خوردهٔ دست رشید(قاچاق‌چی اصلی) است به سراغ رشید می‌رود و پول جریمه زندان رحمان را طلب می‌کند اما رشید به سبک فیلم پدرخوانده (دون کرلئونه) پول را پس می‌گیرد در همین کش‌وقوس‌ها فریدون در بر اثر حمله قلب..

اخبار جعبه جادو| ابوالفضل پورعرب با "آواز تهران" به تلویزیون می‌آید

فیلم سینمایی "آواز تهران" به کارگردانی کامران قدکچیان و بازی ابوالفضل پورعرب فردا پخش می‌شود.

اخبار جعبه جادو| ابوالفضل پورعرب با "آواز تهران" به تلویزیون می‌آید – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اخبار کوتاهی از شبکه‌های رادیو و تلویزیون را در ادامه می‌بینید:

"آواز تهران" روی آنتن آی‌فیلم

فیلم‌ سینمایی "آواز تهران" به کارگردانی کامران قدکچیان سوم بهمن‌ماه از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: رحمان مهاجر شهرستانی، در تهران با فریدون که کارش قاچاق فیلم‌های ویدیوئی است آشنا می‌شود فریدون که ناراحتی قلبی دارد، از اشتیاق رحمان برای جستجوی شغلی مناسب و همچنین از سادگی‌اش سواستفاده می‌کند و او را به کار خود که قاچاق فیلم است می‌کشاند. رحمان گرفتار پلیس می‌شود و توسط عمویش با دادن جریمه سنگین آزاد می‌شود و به سراغ فریدون می‌آید. فریدون که خود بازی خوردهٔ دست رشید(قاچاق‌چی اصلی) است به سراغ رشید می‌رود و پول جریمه زندان رحمان را طلب می‌کند اما رشید به سبک فیلم پدرخوانده (دون کرلئونه) پول را پس می‌گیرد در همین کش‌وقوس‌ها فریدون در بر اثر حمله قلبی درمی‌گذرد و رحمان به همراه خواهر فریدون به زادگاهش باز می‌گردد.

ابوالفضل پورعرب، بیژن امکانیان و فریبا کوثری از جمله بازیگران این فیلم‌سینمایی‌اند.

"آواز تهران" پنج‌شنبه سوم بهمن‌ماه ساعت ۲۲ از شبکه آی‌فیلم پخش و در ساعت ۶:۰۰ و ۱۴:۰۰ روز بعد بازپخش می‌شود.

تولید ۸ هزار دقیقه برنامه تلویزیونی در سیل سیستان و بلوچستان

معاونت امور استان های رسانه ملی، ۸۱۴۱ دقیقه برنامه با محوریت سیل جنوب شرق کشور تولید و روانه آنتن کرد.

سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان، خسارات زیادی به بار آورده و موجب بی خانمانی جمعی از هموطنان شده است، همچنین سیلاب برخی روستاها را به محاصره خود در آورد که همین مسئله موجب کندی امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده شد.

در این شرایط معاونت امور استان‌های رسانه ملی با مرکزیت صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان با استفاده از همه ظرفیت‌های فنی و انسانی خود، کار اطلاع‌رسانی در مورد سیل‌زدگان و وضعیت امدادرسانی به آنها را در دستور کار قرار داد و چتر رسانه‌ای مناسبی را به وجود آورد تا آنچه از این منطقه مخابره می‌شود، بیش از هر چیز رنگ و بوی واقعیت داشته باشد و زمینه حضور مسئولان و کمک های خیرخواهانه مردم را فراهم کنند.

این فعالیت‌ها در چهار حوزه سیما، صدا، فضای مجازی و خبر، پی گرفته شد و برنامه‌های گوناگونی با موضوع سیل در ۱۰ روز بعد از وقوع روی آنتن شبکه های سراسری رادیویی و تلویزیون و شبکه استانی صداوسیما رفت.

در این مدت بیش از ۱۰۰ گزارش خبری در صداوسیمای مرکز استان تهیه و در شبکه‌های سراسری به ویژه شبکه خبر پخش شد.

۶۴۸ دقیقه ارتباط زنده صدای این مرکز با شبکه‌های سراسری، ۹۲۰ دقیقه ارتباط زنده با شبکه‌های استانی، ۸۰۵ دقیقه ارتباط زنده با مسئولان استانی و ۴۲ مورد بسته‌های میان برنامه‌ای، از دیگر اقدامات صدای مرکز سیستان و بلوچستان پیرامون سیل اخیر بوده است که در مجموع فعالیت رادیوی این مرکز را در ارتباط با سیل به ۴ هزار و ۹۴۸ دقیقه می‌رساند.

در حوزه خبر هم در مجموع ۱۲۹۴ دقیقه گزارش در بخش‌های خبر رادیو، تلویزیون، ارتباط با شبکه‌های سراسری و ارتباط زنده با مسئولان استانی روی آنتن رفت. در بخش سیما در مجموع ۳۵۳ دقیقه ارتباط زنده تصویری با بخش های مختلف خبری شبکه خبر و شبکه یک سیما برقرار شد و گزارش کاملی از خسارات ناشی از سیل به اطلاع مردم رسانده شد.

همچنین بخشی از برنامه‌های پُرمخاطب این مرکز به مسئله سیل و خبرهای مربوط به آن و همچنین روند کمک‌رسانی به سیل‌زدگان اختصاص یافت.در حوزه صدا، برنامه‌های سلام سیستان، سیوستان، صباح سمین، صبح شرقی، فصل همدلی، ماهکان، ملک کیو، مهر دوار، هوا خوبه و کی بانو به مسئله سیل و مشکلات ناشی از آن پرداختند همچنین ۸۸ مورد آنونس با مدت زمان ۲۶۴ دقیقه با همین موضوع روی آنتن صدای مرکز سیستان و بلوچستان رفت.

در حوزه سیما، ویژه برنامه "خوان هشتم" به صورت اختصاصی به مسئله سیل پرداخت همچنین برنامه‌های مل ترمی و مهر هنکین هم گزارش‌های مربوط به سیل‌زدگان و امدادرسانی در این منطقه را پوشش دادند.

گزارش‌های خبری سیمای مرکز سیستان و بلوچستان در ارتباط با این حادثه هم در قالب برنامه "در شهر" روی آنتن رفت که مجموع آنها به ۶۰ دقیقه می‌رسد همچنین ارتباط با شبکه‌های استانی و سراسری هم در دستور کار سیمای مرکز سیستان و بلوچستان بود و علاوه بر این انیمیشن‌های آموزشی جمعیت هلال احمر هم به تناوب از این شبکه پخش شدند.

۲۱۰۰ مورد زیرنویس اطلاع‌رسانی پیرامون سیل و هشدارهای هواشناسی و ایمنی به مخاطبان، از دیگر اقدامات سیمای مرکز سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود.

معاونت فضای مجازی این مرکز هم با تولید و انتشار ۲۴۰ مورد عکس‌نوشت، پوستر، پادکست و ویدئوهای مردمی، نقش بسزایی در اطلاع‌رسانی درباره سیل و روند ارائه خدمات امدادی به آسیب‌دیدگان داشته است.

به این ترتیب و در مجموع تا پایان نخستین روز بهمن ماه، شاهد تولید و پخش ۸۱۴۱ دقیقه برنامه در هر چهار حوزه پیرامون سیل اخیر در سیستان و بلوچستان بودیم.

سومین نشست ستاد محیط زیست رسانه ملی برگزار شد

در سومین نشست ستاد محیط زیست رسانه‌ملی، تفاهم‌نامه همکاری میان شبکه دو سیما و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به امضاء رسید.

سومین نشست ستاد محیط زیست رسانه ملی با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، وزارت آموزش و پرورش، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شهرداری تهران، دانشگاه تهران، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در کنار نمایندگانی از تمامی شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی، خبری و استانی به ریاست محمدرضا جعفری جلوه، مدیر شبکه دو سیما و رئیس ستاد محیط زیست رسانه ملی در محل شبکه دو سیما برگزار شد.

در ابتدای جلسه جعفری جلوه یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشته و اظهار داشت: کار ویژه ستاد محیط زیست فرهنگسازی در همه حیطه‌های محیط زیستی است و رسانه ملی برای ایفای نقش مؤثر فرهنگی در این زمینه آمادگی دارد.

مدیر شبکه دو در ادامه به تقویم گاه‌شمار محیط زیستی ملی و جهانی، به ویژه روز جهانی تالاب‌ها در ۱۳ بهمن ماه و نیز به نهضت درختکاری سازمان جنگلداری اشاره کرد.

در ادامه خسرو شهبازی؛ رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری بیان کرد: سازمان جنگل‌ها، نهضت کاشت ۱۴میلیون نهال را در گام نخست از ۱۴ آذر ماه آغاز کرده که تا ۱۵ اسفند ادامه خواهد داشت.

وی حفظ جنگل‌ها و افزایش درختکاری را از اهداف اصلی سازمان جنگل‌ها اعلام کرد و گفت: می‌بایست برداشت چوب از جنگل به صفر برسد، همچنین زراعت چوب برای تولید کاغذ به مسئولان کشور پیشنهاد شده است.

جعفری جلوه در تایید صحبت‌های رئیس سازمان جنگل‌ها، سیاست قطع درختان را به عنوان خط قرمز سازمان جنگل‌ها بسیار شایسته دانسته و تصریح کرد: باید با همت جمعی، حمایت مسئولان را به‌ منظور استفاده از فن‌آوری‌های تولید کاغذ نظیر تولید کاغذهایی از جنس سنگ و یا باگاس(محصولی فرعی از کارخانه نیشکر) به جای بهره‌برداری از چوب درختان جنگل، جلب کرد.

همچنین احمد لاهیجان‌زاده، معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، ضمن قدردانی از تلاش‌های سازمان صدا و سیما، در خصوص توجه و برنامه‌ریزی به پرداخت رسانه‌ای روز جهانی تالاب‌ها در ۱۳ بهمن ماه، به تاریخچه شکل‌گیری اولین کنوانسیون بین‌المللی حفاظت محیط زیست در خصوص تالاب‌ها در شهر رامسر اشاره و نکاتی را پیرامون اهمیت زیست محیطی تالاب‌ها بیان کرد.

در پایان جعفری جلوه با تأکید مجدد بر طرح کاشت ۱۴ میلیون نهال تا ۱۵ اسفند ماه مصادف با روز درختکاری و تأکید بر اهمیت ۱۳ بهمن به عنوان روز جهانی تالاب‌ها، افزود: اقداماتی در این زمینه در دستور کار سازمان صدا و سیما قرار خواهد گرفت.

در پایان این نشست نیز تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و شبکه دو سیما به امضاء طرفین رسید. براساس این تفاهم‌نامه شبکه دو برنامه‌هایی را با موضوع محیط زیست با حمایت محتوایی و مالی سازمان جنگل‌ها تولید و در اختیار شبکه‌های مختلف قرار خواهد داد.

پخش "چهارراه استانبول" در آی‌فیلم عربی

فیلم سینمایی "چهارراه استانبول" جمعه ۴ بهمن برای مخاطبان آی‌فیلم در کشورهای عرب‌زبان نمایش داده می‌شود. "چهارراه استانبول" به تهیه کنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی، محصول سال ۱۳۹۷ است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: بهمن و احد تولیدکنندگان ورشکسته ای هستند که از دست طلبکاران خود، فراری‌اند که آتش‌سوزی پلاسکو، شرایط دیگری را برایشان رقم می‌زند.

در "چهارراه استانبول" بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، رعنا آزادی‌ور، ماهور الوند، سعید چنگیزیان، پوریا رحیمی سام، بابک بهشاد، خسرو احمدی، تینو صالحی، حسین امیدی، محمد یوسفی، رضا شریف‌نژاد، علی گیل‌وری، شقایق جعفری جوزانی، مسعود کرامتی و مهدی پاکدل نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم سینمایی "چهارراه استانبول" جمعه شب ساعت ۲۲ به‌وقت مکه راهی آنتن می‌شود. بازپخش آن در ساعت‌های ۴ بامداد، ۱۰ صبح و ۴ بعدازظهر خواهد بود.

ردپای "بچه‌ای با جوراب قرمز" در آی‌فیلم

«سینما آی‌فیلم» امشب به معرفی فیلم سینمایی "بچه‌ای با جوراب قرمز" می‌پردازد. "بچه‌ای با جوراب قرمز" به کارگردانی و تهیه‌کنندگی خداد جلالی، در سال ۱۳۹۷ ساخته شده است.

در خلاصه داستان آن آمده است: در جنوب تهران میان کوره‌های آجرپزی جماعتی از افغان‌ها که بدون مجوز به سرزمین ایران آمده‌اند کار و زندگی می‌کنند. بهارناز حامله است و وقتی بچه دنیا می‌آید و چون دختر است، رئیس کارگاه بهانه می‌کند که باید اینجا را ترک کنند. شوهر بهارناز تصمیم می‌گیرد دخترش را به کسی بدهد و خودشان برای کار همین جا بمانند، بهارناز مطلع می‌شود و تصمیم می‌گیرد…

سمانه نصری، پانته‌آ بهرام، امین زندگانی، افشین سنگ چاپ، علیرضا کمالی، گل‌احمد حسن‌زاده، رقیه آزاد رنگی، مریم نعمتی نیا، امیریل ارجمند، سیامک حلمی و غلامرضا اصانلو در این فیلم بازی کرده‌اند.

«سینما آی‌فیلم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عطا جاوید، چهارشنبه‌ها ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود و تکرار آن ساعت ۰۷:۳۰ روز پنجشنبه خواهد بود.

نمایش مستند "قاتلان مدفون" در هیسپان‌تی‌وی

مستند "قاتلان مدفون" که به موضوع مین‌ها عمل‎نکرده باقی‌مانده از جنگ ایران و عراق می پردازد، سوم بهمن ماه روی آنتن شبکه هیسپان‌تی‌وی می‌رود. مستند "قاتلان مدفون" ضمن مروری بر تأثیرات مین‌ها و گلوله‌های عمل نکرده از جنگ میان ایران و عراق، نگاهی خواهد داشت به معضلات و مشکلاتی که این مین‌ها برای مردم برخی از استان‌های غربی ایجاد کرده‌اند و هنوز قربانی از خود به جای می‌گذارند.

در خلال جنگ تحمیلی، صدام برای جلوگیری از پیش‌روی نیروهای ایرانی میدان مین و موانع متعددی را در خاک ایران ایجاد کرد. اگرچه تاکنون بسیاری از مین‌ها جمع‌آوری شده اما تغییرات اقلیمی و سیلاب‌ها بسیاری از مین‌ها و مهمات را جابجا می‌کنند و قربانیان مین اکثراً در مناطقی که انتظارش نمی‌رود آسیب می‌بینند. برخی از مین‌ها تا ۵۰ سال ماندگاری دارند و از بین نمی‌روند.

مستند "قاتلان مدفون" محصول شبکه پرس‌تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی هیسپان‌تی‌وی زبانگردانی شده و پنجشنبه سوم بهمن‌ماه ساعت ۰۷:۳۰، ۱۴:۳۰، ۲۰:۳۰ از این شبکه پخش خواهد شد.

گردشگری تلویزیونی با "علیرام نورایی" به گیلان رسید/ "صبح بخیر ایران" مرا به مردم نزدیک می‌کند"حاج قاسم" خاری در چشم اینستاگرام/ صفحات تلویزیون بسته شدفریبا کوثری مدیر مدرسه و مرجانه گلچین نقش جدی "پرگار"/ سریال‌های تربیتی و آموزشی در اولویت تلویزیون + عکس

سریال "سرگذشت" امشب با موضوع تهمت و افترا

هفتمین اپیزود مجموعه تلویزیونی"سرگذشت" با عنوان بازگشت امشب دوم بهمن روی آنتن می‌رود. این سریال در ۱۴ اپیزود به تهیه‌کنندگی بهروز مفید و کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی تولید شده و هر اپیزود داستان جداگانه به همراه بازیگران متفاوت دارد. در داستان هفتمین سریال سرگذشت "جعفر دهقان"، "محمد فیلی"، "سوگل طهماسبی" و "رامین ناصر نصیر" ایفای نقش کرده‌اند. نازنین فراهانی هم بعنوان بازیگر ثابت و در نقش مددکار قضایی بعنوان بازیگر اصلی در تمام اپیزودها حضور خواهد داشت. تهمت و افترا موضوع داستان اپیزود بازگشت است. تهمتی که در مسیر ازدواج دو جوان، سرنوشت آنان را دستخوش تغییر خواهد کرد اما … .
مجموعه تلویزیونی "سرگذشت" هر شب پس از بخش خبری ساعت ۲۱ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

قاضی ناصر سراج مهمان «دست‌خط» می‌‌شود

قاضی ناصر سراج مشاور رییس قوه قضاییه جمعه ۴ بهمن‌ماه ساعت ۱۶ مهمان برنامه «دست‌خط» می‌شود. قاضی ناصر سراج با حضور در استودیوی برنامه «دست‌خط» پیرامون موضوعاتی همچون سابقه ایشان در سازمان بازرسی کل کشور، تجربه ی قضاوت‌های سخت و پر حاشیه، وضعیت روز قوه قضاییه و…. به گفت‌وگو می‌نشیند.

گفت‌وگوی محمدحسین رنجبران با مشاور رئیس قوه قضاییه جمعه ۴ بهمن ماه ساعت ۱۶ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. برنامه «دست‌خط» که به گفت‌وگوهای صریح با نخبگان سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می‌پردازد، با دکوری که المانی از یک کتاب است، بر روی آنتن می‌رود.

«دست‌خط» به تهیه‌کنندگی مریم حداد، اجرا، سردبیری و نویسندگی محمدحسین رنجبران، تدوین و کارگردانی هنری حمید رضا خوشبازان، مدیریت تولید: محمدرضا قنادان‌زاده و دستیاری عبدالرضا منزوی هر هفته جمعه‌ها ساعت ۱۶ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود و تکرار آن هم شنبه ها ساعت ۱۳ از همین شبکه خواهد بود.

بررسی تأثیرات بلندمدت آلودگی هوا در «طبیعت ۳۶۰ درجه»

«طبیعت ۳۶۰ درجه» با موضوع اثرات آلودگی هوا پنجشنبه ۳ بهمن از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود. برنامه محیط زیستی «طبیعت ۳۶۰ درجه» سال‌هاست که همزمان با روز هوای پاک به این مبحث مهم در چرخه زیست‌محیطی می‌پردازد. محوریت برنامه این هفته «طبیعت ۳۶۰ درجه» نیز پرداختن به آلودگی هوا، عوامل و تأثیرات آن و نگاهی به قانون هوای پاک که از سال ۱۳۹۶ مصوبه اجرایی آن ابلاغ شده، است.

پرهام دیباج مجری و کارشناس این برنامه اظهار داشت: در برنامه ویژه روز آلودگی هوا علاوه بر پرداختن به این مهم و عوامل ایجاد آن به سراغ اثرات بلندمدت آلودگی هوا رفتیم.

وی ادامه داد: در موضوع آلودگی هوا غالباً همه به سراغ اثرات آن بر انسان‌ها و بیماری‌های ناشی از آنند. در صورتی که آلودگی هوا علاوه بر اثرات محلی و بومی یک سری تأثیرات جهانی دارد.

دیباج در توضیحی بیشتر افزود: علاوه بر از بین رفتن ۷۰ تا ۸۰ هزار انسان به صورت سالانه در اثر آلودگی هوا تأثیرات بلندمدت آلودگی هوا مانند تخریب جنگل، فرسایش خاک، تخریب ساختمان‌ها، آلودگی آب و غذا، تأثیر آلودگی هوا بر سفره‌های آب زیرزمینی، گرمایش جهانی، آلودگی آبزیان، افزایش تولید اُزُن و … از عوارضی است که سعی شده در این قسمت از برنامه به عنوان تأثیرات بلندمدت آلودگی هوا به آن بپردازیم.

این برنامه در ابتدا با موضوع پرداختن به "گاندو"؛ تمساح پوزه کوتاه ایرانی و عوارض ویژه آن با توجه به سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود. همچنین گزارش‌هایی پیرامون «آسباد»ها در ایران تهیه شده که نشان می‌دهد اولین آسیاب‌های بادی در خراسان جنوبی به دلیل بادهای ۱۲۰ روزه سیستان ساخته شده و امروز نیز در حال احیا و ثبت جهانی است. وجود این «آسبادها» اثبات می‌کند ایرانیان از ابتدا به استفاده صحیح از انرژی باد واقف بوده‌اند؛ اتفاقی که باعث تولید کمتر آلودگی هوا نیز می‌شود.

برنامه «طبیعت ۳۶۰ درجه» با رویکرد بررسی پرونده‌های مختلف زیست محیطی در حوزه‌های طبیعی و انسانی و با دعوت از مهمانان مختلف مسائل مبتلابه محیط زیست امروز ایران را با نگاهی موشکافانه و دقیق بررسی می‌کند.

این برنامه کاری است از گروه دانش و اقتصاد به تهیه‌کنندگی و اجرای پرهام دیباج که پنجشنبه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود و بازپخش آن جمعه ساعت ۷:۰۰ خواهد بود.

بررسی وضعیت مالیات خانه و مسکن در «شب معماری»

بیست و سومین قسمت از برنامه «شب معماری» با موضوع حق مسکن و وضعیت مالیات در حوزه زمین و مسکن با حضور حسین عبداللهی کارشناس حوزه مسکن و علی ملک زاده کارشناس مالیاتی ساعت ۲۳ چهارشنبه ۲ بهمن روی آنتن شبکه چهار می‌رود. این قسمت از برنامه تلاش دارد تا به آسیب‌های سوداگری در حوزه مسکن و راهکارهای کنترل آن بپردازد چراکه دلالی و سوداگری از دلایل بی رونقی مسکن محسوب می‌شوند. «شب معماری» پنجمین شب از مجموعه «شب‌های هنر» است که چهارشنبه‌شب‌ها به‌صورت زنده پخش می‌شود.

«ماگرام» دهه فجر از شبکه هفت سیما

برنامه «ماگرام» همزمان با دهه مبارک فجر از شبکه هفت سیما روی آنتن می‌رود. برنامه «ماگرام» با موضوع مهارت آموزش همزمان با دهه مبارک فجر از ۱۰ بهمن ماه تا ۲۲ بهمن ماه مهمان خانه‌های ایرانی است. این برنامه بازتاب درخشش نخبگان ایرانی از دانشگاه تهران گرفته تا امیرکبیر و تربیت مدرس است. برنامه «ماگرام» به تهیه‌کنندگی هادی خدادی هر روز به مدت ۱۰ دقیقه از شبکه هفت سیما پخش می‌شود.

دعوت رسانه‌ملی از مردم به اقتصاد مقاومتی با بیش از ۱۶هزار ساعت برنامه

شبکه‌های متعدد رسانه ملی در ۹ ماهه نخست امسال بیش از ۱۶ هزار و ۵۶۶ساعت برنامه در خصوص اقتصاد مقاومتی پخش کرده‌اند. بنا بر آمار اعلام شده اداره کل آمار معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی سراسری، استانی و برون‌مرزی از ابتدای سال ۹۸ تا آخر آذرماه ۱۶هزار و ۵۶۶ساعت برنامه با موضوع «اقتصاد مقاومتی» پخش کرده‌اند.

بر اساس این آمار شبکه‌های رادیویی سراسری ۴۰۴۰ ساعت برنامه، شبکه‌های تلویزیونی سراسری ۲۷۵۸ساعت برنامه در این خصوص پخش کرده‌اند. شبکه‌های استانی نیز با توجه به اهمیت موضوع ۴۴۷۸ساعت از برنامه‌های رادیویی و ۱۸۸۵ساعت از برنامه‌های تلویزیونی‌شان را به اقتصاد مقاومتی اختصاص داده‌اند.

شبکه رادیویی برون‌مرزی در ۷۵۰ساعت برنامه و شبکه‌های تلویزیونی برون‌مرزی در ۱۰۸۱ ساعت برنامه به این مهم پرداخته‌اند. بخش‌های خبری رسانه ملی نیز ۱۰۷۸ساعت خبر رادیویی و ۴۹۴ساعت خبر تلویزیونی با موضوع اقتصاد مقاومتی پخش کرده‌اند.

بازهم درس‎هایی از قرآن در شبکه یک روایت می‎شود

برنامه «درس‎هایی از قرآن» امروز چهارشنبه دوم بهمن، با موضوع توحید در زندگی پخش می‌شود. حجت‎الاسلام قرائتی در برنامه این هفته «درس‎هایی از قرآن، علل توحید را توضیح می‎دهد. توضیح درباره دلایل توحید در کلام امام علی(ع)، هماهنگی بخش‎های مختلف هستی، نشانه توحید، عدم مقایسه خداوند با خود یا دیگر اشیا و تلاش برای کسب علم مفید و رشد دهنده، از جمله سخنان حجت‎الاسلام قرائتی است. این استاد دینی همچنین تاکید می‌کند توحید یعنی حب و بغض فقط به خاطر خدا زیرا خداوند سازنده هم اسابب و علل مادی است. برنامه "درس‎هایی از قرآن" کاری از گروه معارف شبکه یک سیماست که به‎ تهیه‎کنندگی محمود متوسل پنجشنبه‌ها ساعت ۱۵ : ۱۸ دقیقه پخش می‌شود.

مرور ۴۰ سال سینمای انقلاب در شب سینما

برنامه شب سینما با حضور وحید جلیلی و محمد قوچانی با موضوع بررسی ۴۰ سال سینمای انقلاب پنجشنبه سوم بهمن، روی آنتن زنده شبکه چهار می‎رود. در این قسمت از برنامه به آسیب‎شناسی سیاستی و رویکردهای سیاستگذاری سینما در ۴ دهه فعالیت سینمای ایران پرداخته می‎شود. به همین منظور محمد قوچانی روزنامه‎نگار و سردبیر بسیاری از نشریات و روزنامه‌های طیف اصلاح‎طلب و وحید جلیلی روزنامه‎نگار و سردبیر سابق مجله سوره و سردبیر مجله زمانه میهمان‌های این قسمت از شب سینمایی «شب‎های هنر» می‎شوند. «شب سینما» کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیماست که هر هفته پنجشنبه شب‎ها ساعت ۲۳ با اجرای دکتر امیرحسن ندایی و تهیه‎کنندگی و سردبیری سجاد مهرگان به بررسی مسائل سینمای ایران با نگاهی متفاوت می‌پردازد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.