تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
کد خبر : 35614

آیا استخراج بیت کوین با موبایل به صرفه است؟

آیا استخراج بیت کوین با موبایل به صرفه است؟

آیا استخراج بیت کوین با موبایل به صرفه است؟در روزها و ماه‌های اخیر بازار سرمایه گذاری و استخراج انواع ارزهای دیجیتال داغ بوده و همواره عده‌ای موافق و عده‌ای مخالف این نوع از سرمایه گذاری هستند. بر خلاف پیش‌بینی‌های تحلیل گران این حوزه، ارزهای دیجیتال خصوصا بیت کوین در میان مدت رشد چشمگیری داشته است.
روش‌های استخراج بیت کوینبرای استخراج بیت کوین می‌توان از دستگاه‌های مایینینگ (ASIS) یا همان دستگاه‌های ماینر استفاده کرد البته برای استخراج ارزهای دیجیتال می‌توان از کامپیوترها هم استفاده نمود، ولی صرفه‌ی اقتصادی و بازدهی دستگاه‌های ماینینگ را ندارد.
به طور کلی دو روش اصلی برای استخراج بیت کوین وجود دارد. استخراج منفرد و استخر ماینینگ یا مزرعه‌ی ماینینگ. در روش استخری، تعداد زیادی دستگاه به یکدیگر متصل می‌شوند و توان پردازشی سیستم را بالا می‌برند و به دنبال آن سود بیشتری نیز حاصل می‌شود.
بهره‌ برداری مناسب از استخرهای ارز دیجیتال، نیاز به یک پردازشگر قوی و اینترنت بدون قطعی دارد. پردازشگری که بتواند بدون خاموش شدن ۲۴ ساعت شبانه روز به صورت مداوم کارکند.اگر شما هم یک دستگاه ماینر در حال پردا..

آیا استخراج بیت کوین با موبایل به صرفه است؟

در روزها و ماه‌های اخیر بازار سرمایه گذاری و استخراج انواع ارزهای دیجیتال داغ بوده و همواره عده‌ای موافق و عده‌ای مخالف این نوع از سرمایه گذاری هستند. بر خلاف پیش‌بینی‌های تحلیل گران این حوزه، ارزهای دیجیتال خصوصا بیت کوین در میان مدت رشد چشمگیری داشته است.

روش‌های استخراج بیت کوین

برای استخراج بیت کوین می‌توان از دستگاه‌های مایینینگ (ASIS) یا همان دستگاه‌های ماینر استفاده کرد البته برای استخراج ارزهای دیجیتال می‌توان از کامپیوترها هم استفاده نمود، ولی صرفه‌ی اقتصادی و بازدهی دستگاه‌های ماینینگ را ندارد.

به طور کلی دو روش اصلی برای استخراج بیت کوین وجود دارد. استخراج منفرد و استخر ماینینگ یا مزرعه‌ی ماینینگ. در روش استخری، تعداد زیادی دستگاه به یکدیگر متصل می‌شوند و توان پردازشی سیستم را بالا می‌برند و به دنبال آن سود بیشتری نیز حاصل می‌شود.

بهره‌ برداری مناسب از استخرهای ارز دیجیتال، نیاز به یک پردازشگر قوی و اینترنت بدون قطعی دارد. پردازشگری که بتواند بدون خاموش شدن ۲۴ ساعت شبانه روز به صورت مداوم کارکند.اگر شما هم یک دستگاه ماینر در حال پردازش را از نزدیک دیده باشید و یا از اطلاعات پردازشی آنها با خبر باشید، خیلی زود به این نتیجه خواهید رسید که نه تنها گوشی موبایل وسیله‌ی مناسبی برای استخراج بیت کوین نیست، بلکه موجب آسیب رسیدن به گوشی شما نیز می‌شود.

آیا امکان استخراج ارز دیجیتال با گوشی موبایل وجود دارد؟

استخراج بیت کوین

برای استخراج هر نوع ارز دیجیتال به یک دستگاه ماینینگ نیاز دارید. اولین نکته در انتخاب دستگاه ماینینگ، توان پردازشی دستگاه است. با پیشرفت موبایل‌های هوشمند و بالا رفتن قدرت سخت افزاری آنها عده ای بر این باور هستند که می‌توان از این قدرت پردازشی در زمینه‌ی ماینینگ هم استفاده نمود. اما حقیقت این است که یک دستگاه ماینینگ مثل Antminer S9J عملکرد پردازشی حدود ۷۰ میلیارد برابر بیشتر و بهتر از قدرتمند ترین گوشی‌های موبایل را دارد! این اختلاف دقیقا در میزان بهره برداری و کسب سود نیز موثر است و همه‌ی این‌ها بیانگر این است که استفاده از گوشی موبایل در امر ماینینگ صرفه‌ی اقتصادی نخواهد داشت.

روش کار با شبکه تولید بیت کوین به زبان ساده از این قرار است که شما باید دستگاه خود را به شبکه مربوطه وصل کنید. به این ترتیب، قدرت پردازش دستگاه شما در اختیار شبکه قرار می‌گیرد و بر اساس سهم این پردازش در کل شبکه، ارز دیجیتال به آن دستگاه تعلق خواهد گرفت. حال باتوجه به نسبت توان پردازشی موبایلتان به توان کل شبکه درصد سود خود را محاسبه کنید…!

وب سایت کارن تجارت یک وب سایت فروشگاهی آموزشی است که روزانه با ارائه‌ی بهترین قیمت ها خرید آنلاین گوشی موبایل را برای کاربران فراهم کرده است. شما می‌توانید برای دریافت آموزش های بیشتر و همچنین استعلام قیمت گوشی های شیائومی ، سامسونگ ، اپل و سایر برند های نعتبر به سایت این شرکت مراجعه کنید.

ماینینگ و کاهش عمر باتری موبایل

همانطور که گفته شد دستگاه‌های مایینینگ برای سودآوری باید به صورت مداوم و بدون وقفه کار کنند. اولین نکته‌ای که در استفاده از گوشی در این مسیر شما را به چالش میکشد، شارژ باتری دستگاه است. با توجه به پردازش‌های سنگینی که قرار است توسط موبایل انجام شود، مصرف انرژی بالا رفته و شاید مجبور باشید گوشی را دائما در شارژ قرار دهید. یعنی عملا باتری تلفن همراه خود را از دست داده اید..!

استخر ماینینگ

مثل دستگاه‌های بیت ‌کوین ماینینگ شما می‌توانید تلفن همراه خود را نیز به استخرهای بیت‌کوین ماینینگ یا ماینینگ ارزهای دیجیتال دیگر متصل کنید و دستگاه‌ خود را به مجموعه آن‌ها اضافه کنید . در ادامه چند نمونه از اپلیکیشن‌های ماینینگ را معرفی می‌کنیم.

این اپلیکیشن‌ها برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی مثل هر اپلیکیشن اندرویدی دیگری پیش‌ازاین روی فروشگاه پلی گوگل موجود بودند؛ ولی از یک سال پیش گوگل با تغییر قوانین خود، این اپلیکیشن‌ها را از فروشگاه پلی حذف کرد.

به یاد داشته باشید که توان پردازشی همه گوشی‌ها قابل مقایسه و در حد کامپیوترها نیست. توان پردازشی کامپیوترها نیزبرای ماینینگ ارزهای دیجیتال در حد دستگاه‌های ماینینگ ASIC نیست.

استخراج بیت کوین

MinerGate Mobile Miner

ماینرگیت یکی از بهترین مجموعه نرم‌افزارها برای ماینینگ ارزهای دیجیتال در کامپیوترها و گوشی‌های موبایل میباشد. ماینرگیت نرم‌افزار ماینینگ برای ویندوز، مک، لینوکس و اندروید نیز دارد و همچنین به کاربران یک کیف پول دیجیتال نیز می‌دهد تا ارزهای استخراج شده را در آن ذخیره کنید.

Crypto Miner

کریپتو ماینر واسط کاربری به زیبایی ماینرگیت ندارد ولی از تعداد ارزهای دیجیتال بیشتری پشتیبانی می‌کند. که البته باید گفت همه الگوریتم‌ها و ارزهای دیجیتال در نسخه رایگان آن در دسترس نمیباشند.

کریپتو ماینر طوری طراحی شده است که شما برای ماینینگ با آن باید به یک استخر ماینینگ متصل شوید. کریپتو ماینر هم ابزارهای مفیدی برای کنترل میزان استفاده از منابع گوشی به کاربران می‌دهد.

NeoNeon Miner

برای استفاده از نئونئون ماینر هم مثل کریپتو ماینر باید به یک استخر ماینینگ متصل شوید. نئونئون ماینر تعداد بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کند و خوشبختانه رایگان هم است. به همین دلیل، تبلیغات دارد.

نئو‌نئون ماینر گزارش و اطلاعات دقیقی از عملیات و فرآیند ماینینگ ارائه می‌کند. در نئونئون ماینر هم ابزارهایی برای کنترل میزان دسترسی و استفاده از منابع تلفن هوشمند در اختیار دارید.

در پایان بار دیگر یادآوری می‌کنیم که استخراج ارز دیجیتال با استفاده از موبایل اصلا کار معقولانه ای نیست و نه تنها به شما سود نمی‌رساند بلکه آسیب‌های جانبی زیادی به گوشی شما وارد می‌کند. بهتر است برای سرمایه گذاری در این راه از دستگاه‌های ماینینگ استفاده کنید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.-: گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.