تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر : 34927

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با گلکسی اس ۲۰ اف ای

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با گلکسی اس ۲۰ اف ای

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با گلکسی اس ۲۰ اف ای در اینجا به مقایسه گلکسی اس ۲۱ با گلکسی اس ۲۰ اف ای – Galaxy S21 vs Galaxy S20 FE سامسونگ همراه مشخصات فنی و قابلیت‌هایشان می‌پردازیم.
سری گلکسی اس ۲۱ پرچمداران جدید سامسونگ از سری اس این شرکت است و معمولا با مشخصات تاپ و رده بالا در بازار عرضه می‌شوند. سری گلکسی اس ۲۰ سامسونگ نیز فقط یک مدل با این سری اختلاف دارد و آن هم نسخه گلکسی اس ۲۰ اف‌ای چند ماه بیشتر نمی‌شود که در بازار عرضه شده است. این گوشی را نه می‌توان یک پرچمدار تمام عیار نامید، چرا که در آن صورت، پس گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ پلاس و اس ۲۰ الترا را باید چه بنامیم؟ از سوی دیگر آن را یک گوشی میان رده نیز نمی‌توانیم بنامیم چرا که با سخت‌افزار و مشخصات بسیار خوبی که دارد نسبت به گوشی‌های میان رده، با فاصله زیاد در مکانی بالاتر قرار می‌گیرد. سامسونگ آن را یک پرچمدار اقتصادی می‌نامد. با تمام این اوصاف، اما این گوشی از مشخصات و قیمت بسیار مطلوبی برخوردار است.

زمان چندان زیادی تا معرفی سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ نمانده است. تا این لحظه، تقریبا تمام مشخصات این سری فاش شده است. خانواده پر..

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با گلکسی اس ۲۰ اف ای

در اینجا به مقایسه گلکسی اس ۲۱ با گلکسی اس ۲۰ اف ای – Galaxy S21 vs Galaxy S20 FE سامسونگ همراه مشخصات فنی و قابلیت‌هایشان می‌پردازیم.

سری گلکسی اس ۲۱ پرچمداران جدید سامسونگ از سری اس این شرکت است و معمولا با مشخصات تاپ و رده بالا در بازار عرضه می‌شوند. سری گلکسی اس ۲۰ سامسونگ نیز فقط یک مدل با این سری اختلاف دارد و آن هم نسخه گلکسی اس ۲۰ اف‌ای چند ماه بیشتر نمی‌شود که در بازار عرضه شده است. این گوشی را نه می‌توان یک پرچمدار تمام عیار نامید، چرا که در آن صورت، پس گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ پلاس و اس ۲۰ الترا را باید چه بنامیم؟ از سوی دیگر آن را یک گوشی میان رده نیز نمی‌توانیم بنامیم چرا که با سخت‌افزار و مشخصات بسیار خوبی که دارد نسبت به گوشی‌های میان رده، با فاصله زیاد در مکانی بالاتر قرار می‌گیرد. سامسونگ آن را یک پرچمدار اقتصادی می‌نامد. با تمام این اوصاف، اما این گوشی از مشخصات و قیمت بسیار مطلوبی برخوردار است.

گلکسی اس ۲۰ اف‌ای

زمان چندان زیادی تا معرفی سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ نمانده است. تا این لحظه، تقریبا تمام مشخصات این سری فاش شده است. خانواده پرچمداران جدید سامسونگ، یکی دو هفته پس از عرضه در بازار، جایگاه شایسته خود را در میان فروشگاه‌ها و شرکت‌های مخابراتی به دست خواهند آورد.

چه بسا شما نیز ترغیب شوید تا یا گوشی قدیمی خود را با یکی از گوشی‌های این سری جدید تعویض کنید یا اگر مدل گلکسی اس ۲۰ اف‌ای را خریده‌اید، اکنون بخواهید بین این دو مقایسه‌ای داشته باشید تا ببینید که این گوشی نسبت به تلفن شما چه برتری‌هایی دارد و آیا اصولا باید چند ماه دیگر صبر می‌کردید تا این مدل را می‌خریدید یا این که اختلاف حدودا ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلاری بین این دو، شما را راضی نگه می‌دارد که خرید خوبی داشته اید یا اگر هنوز گوشی قدیمی خود را تعویض نکرده‌اید باز می‌توانید مقایسه کنید که برای شما خرید کدامیک بهتر است زیرا از یک سو شاید تمایل داشته باشید تا یک گوشی پرچمدار تمام عیار تهیه کنید یا از سوی دیگر، شاید دوست نداشته باشید ۱۰۰۰ دلار برای خرید آن هزینه کنید که در آن صورت ممکن است خرید گلکسی اف‌ای در بالای فهرست گزینه‌های شما قرار گیرد.

در این جا مقایسه جزء به جزء دو گوشی را بررسی می‌کنیم.

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با گلکسی اس ۲۰ اف ای

مقایسه طراحی گلکسی S21 و گلکسی S20 FE

دو گوشی گلکسی S21 و گلکسی S20 FE تنها با فاصله چند ماه از یکدیگر معرفی و به بازار راه پیدا می‌کنند، بنابراین نمی‌توانیم انتظار تفاوت بسیار زیادی در شکل ظاهری آنها داشته باشیم. همان طور که در تصویرهای زیر می‌توانید مشاهده کنید، تفاوت اصلی این دو گوشی در نگاه اول، اندازه آن‌ها است. از آنجایی که گلکسی اس ۲۱ کوچکترین گوشی در سه‌گانه سری اس ۲۱ است، آن را به جای اس ۲۱ پلاس انتخاب کردیم زیرا احتمال دادیم که ممکن است برای مردم، از چند میلی‌متر اختلاف بزرگتر بودن نمایشگر، قیمت مهم‌تر باشد.

گلکسی اس ۲۰ اف‌ای

گلکسی S21 در لبه‌ی پایین از S20 FE دارای حاشیه باریکتری است اما در این مورد زیاد مته به خشخاش نمی‌گذاریم. در اینجا مشخصات بیشتری از صفحه نمایش دو گوشی در برابر همدیگر قرار می‌گیرند:

صفحه نمایشگلکسی اس ۲۱گلکسی اس ۲۱ اف‌ای
اندازه۶.۲ اینچ۶.۵ اینچ
رزولوشن۲۴۰۰ در ۱۰۸۰۲۴۰۰ در ۱۰۸۰
نوعDynamic AMOLED Super AMOLED
نرخ نوسازی۱۲۰ هرتز۱۲۰ هرتز
شکلتختتخت

نمایشگرهای دو گوشی تقریبا بیشتر از آن چیزی که بعضی از شما انتظار آن را داشتید، به یکدیگر شبیه هستند. وضوح پایین‌تر و صفحه تخت گلکسی S21 پرمیوم بزرگترین تغییرات در سال جاری است. البته، پنل موجود در S21 یکی از بهترین پنل‌های سامسونگ تاکنون است و در رده‌ای بالاتر از پنل S20 FE قرار دارد. برای تشخیص تفاوت کیفیت این دو پنل باید آن دو را در کنار هم قرار دهیم تا پی ببریم که چه تفاوتی دارند اما چون فعلا اس ۲۱ هنوز در دسترس قرار ندارد، نمی‌توان در این باره اظهار نظر کرد.

شایان ذکر است که شیشه گلکسی S21 از نوع گوریلا گلس ویکتوس است که در حال حاضر بهترین نوع گلس شرکت کورنینگ است لذا گلس اس ۲۱ باید از گلس اس ۲۱ اف‌ای بادوام‌تر باشد. البته در مورد پنل پشت گوشی نمی‌توان همین حرف را زد، زیرا سامسونگ به جای شیشه که برای پنل پشتی S20 استفاده کرده بود، پنل پشتی Galaxy S21 را به جنس پلاستیک تقلیل داده است. Galaxy S20 FE هم به عنوان یک پرچمدار اقتصادی از پشت پلاستیکی برخوردار است.

بزرگترین تفاوت در قسمت پشت دو گوشی، ماژول دوربین است. در گوشی گلکسی اس ۲۱، عنصر مشخصه طراحی، قسمت برآمدگی دوربین است که تا روی لبه‌ی کناری را هم در بر گرفته است اما در گوشی گلکسی اس ۲۰ اف‌ای، ماژول دوربین به شکل یک جزیره مستطیل شکل طراحی شده است. ضمن این که هر گوشی دارای رنگ‌های مختلفی است.

مقایسه مشخصات داخلی گلکسی اس ۲۱ و گلکسی اس ۲۰ اف‌ای

با مقایسه مشخصات داخلی دو گوشی، اختلافات آشکارتر می‌شوند. در اینجا خلاصه‌ای از آنچه این دو دستگاه ارائه می‌دهند ذکر می‌شوند:

مشخصاتگلکسی اس ۲۱گلکسی اس ۲۱ اف‌ای
پردازندهاسنپدراگون ۸۸۸ یا اگزینوس ۲۱۰۰اسنپدراگون ۸۶۵
حافظه رم۸ گیگابایت۶ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت۱۲۸ گیگابایت
باتری۴۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی۴۵۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی
شارژ بی‌سیمدارددارد
۵Gدارددارد
تاییدیه ضد آبدارددارد

بزرگترین مزیت گلکسی S21 تراشه آن است. این گوشی با دو نوع تراشه عرضه می‌شود: اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام و اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ. هر دو تراشه باید عملکرد مشابهی را ارائه دهند، اما اگر به جزئیات علاقمند هستید، می‌توانید مقایسه اگزینوس ۲۱۰۰ با اسنپدراگون ۸۸۸ را بررسی کنید.

هر دو تراشه از فرآیند ساخت یکسانی استفاده می‌کنند و تقریباً ساختار اصلی یکسانی دارند. مطمئناً هر یک از این دو، سرعت بسیار سریعتری از اسنپدراگون ۸۶۵ خواهد داشت. گفتن این که سرعت بیشتر آن تراشه چقدر به درد تجربه کاربر می‌خورد، مشکل است اما S20 FE به هیچ عنوان گوشی کند یا تنبلی نیست و احتمالاً برای مدت زمان زیادی یک گوشی پر سرعت باقی خواهد ماند.

گلکسی اس ۲۰ اف‌ای

با وجود اینکه گلکسی اس ۲۱ از باتری کوچکتری برخوردار است، ضمن آن که نمایشگر آن هم کوچکتر است و به نیروی کمتری برای تغذیه نیاز دارد اما تراشه سیستم که از کارایی بالاتر و برق کمتری مصرف می‌کند، می‌تواند باعث ماندگاری بیشتر عمر باتری شود.

البته، اعداد و ارقام دقیق آزمایشات مصرف برق در دو گوشی را زمانی می‌توان به طور دقیق اعلام کرد که هر دو گوشی برای آزمایش در دسترس قرار داشته باشند که فعلا اس ۲۱ هنوز به طور رسمی معرفی و در بازار موجود نشده است.

روی هم رفته، هرچند که هنوز برتری گلکسی S21 نسبت به S20 FE حاشیه‌ای به نظر می‌رسد، اما، آیا ممکن است کیفیت دوربین‌ها، کفه ترازو را به نفع یکی سنگین‌تر کند؟ اجازه بدید ببینم!

مقایسه دوربین گلکسی S21 و گلکسی S20 FE

دوربین ها برای هر گوشی پرچمدار از اجزای مهم به شمار می‌آیند. بنابراین ، سامسونگ با ارزان‌ترین مدل Galaxy S21 خود در مقایسه با گوشی اقتصادی Galaxy S20 FE چه چیزی را به کاربران ارائه می‌دهد؟ در این جا جنبه سخت افزاری آن مورد نظر است:

مشخصات دوربینگلکسی اس ۲۱گلکسی اس ۲۱ اف‌ای
لنز اصلی۱۲ مگاپیکسل۱۲ مگاپیکسل
لنز دوم۱۲ مگاپیکسل۱۲ مگاپیکسل
لنز سوم۶۴ مگاپیکسل تله فوتو۸ مگاپیکسل تله فوتو ۳ برابری
لنز سلفی۱۰ مگاپیکسل۳۲ مگاپیکسل

سنسورهای اصلی و التراواید هر دو گوشی تقریباً یکسان هستند (هرچند که تفاوت‌های جزئی نیز وجود دارد) و برای تله فوتو، گلکسی S20 FE از دوربینی با زوم اپتیکال واقعی بهره می‌برد اما گلکسی S21 برخلاف آن، از سنسور و کراپ بزرگ برای زوم استفاده می‌کند. به هر حال، باز تا زمانی که هر دو دوربین در دسترس قرار نگیرند تا از نزدیک کیفیت عکس‌های آن ها مقایسه شوند، نمی‌توان با قاطعیت اظهار نظر کرد که کدام یک کیفیت بهتری دارد.

گفته می‌شود تراشه گلکسی S21 برخی از ویژگی های جدید نرم افزاری را برای دوربین آن فراهم می‌کند که گلکسی S20 FE فاقد آن است اما احتمالاً بسیاری از آن برنامه‌ها ممکن است برای اکثر کاربران چندان کاربردی نباشند. باز هم تکرار می‌شود که باید منتظر ماند تا گلکسی اس ۲۱ در بازار موجود شود و سپس اظهار نظر کرد اما در حال حاضر تنها نتیجه‌ای که می‌توان گرفت این است که سری گلکسی اس ۲۱ به نظر نمی‌رسد که تلفنی مشابه با گلکسی S20 FE ارائه دهد.

مقایسه نرم افزاری گلکسی اس ۲۱ با گلکسی اس ۲۱ اف‌ای

اما از نظر نرم‌افزار، گلکسی S21 با رابط کاربری One UI سامسونگ مبتنی بر اندروید ۱۱ عرضه خواهد شد. هرچند که در بعضی از نواحی، گوشی گلکسی Galaxy S20 FE آنها نیز به اندروید ۱۱ به روزرسانی شده یا می‌شوند. بسته به شرکت مخابراتی هر کشور، این به روزرسانی ارائه می‌گردد که برای بعضی مناطق ممکن است مقداری تاخیر داشته باشد اما به طور خلاصه می‌توان گفت که تجربه نرم افزاری در هر دو گوشی یکسان خواهد بود. One UI یک نسخه کاملاً اصلاح شده به اصطلاح Android stock است. شما می‌توانید درباره آن بررسی کنید.

گلکسی اس ۲۰ اف‌ای

بزرگترین تفاوت نرم افزاری که انتظار داریم شاهد آن باشیم یک یا دو سال دیگر اتفاق می‌افتد که گلکسی S21 یک به روزرسانی بزرگ نرم افزاری دریافت می‌کند اما گلکسی S20 FEآن را دریافت نخواهد کرد. اما این موضوع فعلا جای نگرانی ندارد و مربوط به زمان دیگری است.

مقایسه قیمت گلکسی S21 و گلکسی S20 FE

وقت آن است که با در نظر گرفتن قیمت این دو گوشی همه مشخصات و ویژگی‌ها را در نظر بگیرید.

قیمت گلکسی اس ۲۱: (احتمالا) ۸۹۹ دلار

قیمت گلکسی اس ۲۰ اف‌ای: ۶۹۹ دلار

قیمت دقیق گلکسی S21 تا زمان عرضه رسمی گوشی مشخص نخواهد شد اما در حال حاضر انتظار داریم ۹۰۰ دلار قیمت داشته باشد. گلکسی S20 FE گرچه ۶۹۹ دلار قیمت دارد اما به راحتی با قیمت ۵۹۹ دلار یا حتی کمتر هم پیدا می‌شود.

مقاله مرتبط:

سری گلکسی اس ۲۱ ارزانترین پرچمداران ۵G سامسونگ تا به امروز خواهند بود

بنابراین ، ما با اختلاف ۲۰۰-۳۰۰ دلار روبرو هستیم. آیا گلکسی S21 به اندازه حداقل ۲۰۰ دلاری که گرانتر است، قابلیت و ویژگی‌های اضافه‌تر یا برتری دارد؟

مطمئناً چنین به نظر نمی‌رسد. واقعا، باید یک مقدار عملکرد پیشرفته‌تر برای شما خیلی اهمیت داشته باشد که حاضر شوید به تلفنی با سایز کوچکتر همچون گلکسی اس ۲۱ پول بیشتری پرداخت کنید. با توجه به آنچه گفته شد، خرید گلکسی S20 FE بسیار بهتر است. آیا بعد از معرفی رسمی گلکسی اس ۲۱ و اولین استفاده ما از آن، نظر ما تغییر خواهد کرد؟ به زودی مشخص خواهد شد.

منبع :phonearena-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.